مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

صادرات منطقه آزاد قشم 33 درصد افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67322
ساعت 07:52 يکشنبه 15 مرداد 1402
مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات و صادرات مجدد 155 میلیون و 400 هزار دلار انواع کالا توسط شرکت‌های این منطقه به خارج از کشور تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، مختار گرشاسبی با بیان این خبر گفت: در این مدت زمان میزان صادرات از منطقه آزاد قشم بالغ بر 117 میلیون و 800 هزار دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 33 درصد رشد دارد.

گرشاسبی ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری، همچنین بیش از 37 میلیون و 600 هزار دلار صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 285 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش واردات از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: در مدت زمان ذکر شده حدود 48 میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد قشم مثبت است، گفت: تراز تجاری این منطقه از ابتدای سال جاری حدود 70 میلیون دلار است.

گرشاسبی تصریح کرد: کشورهای امارات، سومالی، قطر و کویت مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی؛ با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال جاری چندین کشتی برای بارگیری کالاهای تولیدی صادراتی وارد اسکله های منطقه آزاد قشم شده‌اند و عملیات بارگیری و صادرات با سهولت در حال انجام است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه جهت برقراری خطوط کشتیرانی مستقیم از بنادر قشم به خارج از کشور مذاکرت خوبی انجام شده است، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تسهیل و توسعه صادرات، پیش‌بینی می‌شود که میزان صادرات منطقه آزاد قشم تا پایان سال به 500 میلیون دلار برسد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو