معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

تعریف بسته های جدید سرمایه گذاری قشم براساس اولویت های اقتصادی منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67283
ساعت 10:34 سه شنبه 10 مرداد 1402
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اقتصاد کارگو و لجستیک با نگاه به ایجاد شهر فرودگاهی و توسعه بنادر، اقتصاد دریاپایه، اقتصاد انرژی و حوزه های مربوط به آی سی تی (ICT) و توسعه شرکت های دانش بنیان برپایه فناوری اطلاعات چهار اولویت جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصاد در جزیره قشم است.

به گزارش فرینا، منصور عظیم زاده اردبیلی در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد در قشم، اظهار کرد: بسته های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم با توجه به اولویت های تعریف شده بازنگری شده و بسته های جدید نیز بر همین اساس تهیه می شود.
عظیم زاده اردبیلی ادامه داد: با برنامه ریزی خوب صورت گرفته از ابتدای سال جاری شاهد رشد قابل توجه صادرات و تراز تجاری مثبت در منطقه آزاد قشم هستیم و پیش بینی می شود که میزان صادرات این منطقه تا پایان سال به حدود 500 میلیون دلار برسد.
وی افزود: حضور فعال در نمایشگاه های داخلی و خارجی جهت معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی موجود در منطقه با هدف تشویق سرمایه گذاران و ایجاد رونق اقتصادی در جزیره قشم صورت می گیرد.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم؛ عدم تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد کشور و اعمال معافیت های قانونی در حوزه مالیات و گمرکات می تواند موجب تسهیل سرمایه گذاری و توسعه صادرات در منطقه شود.
عظیم زاده اردبیلی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم همسو با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، پیگیری های لازم جهت رفع چالش ها و موانع پیش روی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حوزه های مختلف را در دستور کار دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه ریزی برای رونق اقتصاد گردشگری، گفت: با هدف گذاری و هدایت فعالیت های مختلف در حوزه گردشگری می توانیم شرایط را برای رونق این صنعت و کمک به جامعه محلی فراهم کرد.
عظیم زاده اردبیلی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های خوبی نیز با هدف توسعه آموزش های علوم شیلاتی و ایجاد شهرک دانش بنیان شیلات در جزیره قشم به عنوان یکی از قطب های اصلی شیلات کشور صورت گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و هم افزایی جهت رفع دوگانگی حاکمیت از مهمترین مسائلی است که می تواند به رفع موانع توسعه و رونق سرمایه گذاری و اقتصاد مناطق آزاد کشور کمک کند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو