اولین سالن سینما در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67148
ساعت 21:29 يکشنبه 25 تير 1402
مدیر فرهنگی و هنری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از تجهیز و راه اندازی اولین سالن سینما در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

به گزارش فرينا، علي قجری با اعلام این خبر گفت: توسعه و ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم در مناطق آزاد است.

قجري افزود: پیرو تاکید و دستور ریاست محترم جمهور به شورایعالی مناطق آزاد مبنی بر طراحی و اجرای رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و هنری با هدف افزایش و ارتقاي شادی و نشاط عمومی در مناطق آزاد، تمامی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد کشور، برنامه‌های عملیاتی خود را در راستای ایجاد فضای مثبت و امیدبخش در جوامع محلی خود معطوف داشته‌اند.

وي گفت: بودجه ریزی مناطق آزاد کشور در سال جدید، مبتنی بر یک نگاه علمی، مساله محور و آمایش فرهنگی و اجتماعی در هر یک از مناطق صورت گرفته است و امیدواریم پایان امسال شاهد افزایش قابل توجهی در شاخص‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نسبت به دوره‌های مشابه در ادوار گذشته باشیم.
مدير فرهنگی، هنری و صنایع خلاق دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در پایان تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار با جمعیتی بالغ بر 141 هزار نفر که مشتمل بر 40 هزار نفر در روستاها و 101 هزار نفر در بافت شهری سکونت دارند، تاکنون از مهمترین زیرساخت هنری یعنی سالن سینما محروم بوده است که بحمدالله با همت و مساعدت مدیرعامل منطقه و معاون فرهنگی و مدیران فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار این کاستی برطرف شده است و اولین سالن سینمای چابهار در حال تجهیز بوده و بزودی افتتاح می‌شود و در اختیار مردم شریف، هنرمند و اصیل چابهار قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو