معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67130
ساعت 08:38 شنبه 24 تير 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با صدور حکمی سید منصور عظیم‌زاده اردبیلی را به عنوان معاون جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان منصوب کرد.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی در آیین معارفه معاون جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، اظهار کرد: با همکاری و هم‌افزایی تمامی مدیریت‌ها و بخش‌های سازمان منطقه آزاد قشم امیدواریم شاهد رشد شاخص‌ها، افزایش بهره‌وری و تسهیل جذب سرمایه‌گذاری باشیم.

پیغامی ادامه داد: معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، مهمترین بازوی سازمان جهت انجام پروژه‌های زیرساختی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در جزیره است.

وی، عملکرد حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری را از مهمترین معیارهای سنجش موفقیت عملکرد سازمان دانست و افزود: با اجرای برنامه‌های جدید باید فضا برای جذب و توسعه سرمایه‌گذاری در جزیره قشم تسهیل شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ انجام برخی اصلاحات در ساختار و انجام چینش‌های جدید از مسائلی است که با هدف تسهیل فرآیندهای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

پیغامی با اشاره به اهمیت توسعه حوزه بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی در منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاری جدید با محوریت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاری خارجی باید مورد توجه ویژه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: با نگاه به آینده و تغییرات پیش رو باید برنامه‌ای جامع جهت توسعه منطقه و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های اقتصادی تدوین شود.

**سرمایه‌گذاری و اقتصاد، موتور پیشران جزیره قشم

معاون جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: موتور پیشران توسعه قشم، حوزه‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری است.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی، ادامه داد: فرصت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های اقتصادی جزیره وجود دارد که امیدواریم با همفکری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف، برنامه جامعی با هدف ایجاد رونق در فضای تولید و اقتصادی و تسهیل سرمایه‌گذاری تهیه و تدوین شود.

عظیم‌زاده اردبیلی افزود: با رفع برخی مشکلات ناشی از دوگانگی حاکمیت در حوزه‌های اقتصادی، شرایط برای حل مسائل پیش روی سرمایه‌گذاران و به نتیجه رسیدن طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی در آینده فراهم خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع فعال در جزیره جهت ایجاد رونق اقتصادی از اولویت‌هاست.

تلاش برای رضایتمندی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران

سرپرست پیشین مدیریت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی طی ماه‌های گذشته با هدف روانسازی فرآیندها و افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران قشم انجام شده است.

مختار گرشاسبی، ادامه داد: آغاز رسمی عملیات بانکرینگ، توسعه صادرات و صادرات مجدد و مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم برای نخستین بار و همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد خط مستقیم کشتیرانی و پهلوگیری کشتی‌های تجاری بزرگ، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این مدت می‌باشد.

براساس این گزارش، محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی، دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و دکتری روابط بین‌الملل است. مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین اجتماعی، عضو شورای عالی برنامه‌ریزی راهبردی سازمان تامین اجتماعی، عضو هیات مدیره صرافی بانک رفاه کارگران، مدیرکل برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد تهران شمال و مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی، بخشی از سوابق اجرایی طی دو دهه اخیر معاون جدید اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو