عبدالملکی: پیشرفت و شکوفایی اقتصاد را مقدمه ارتقای فرهنگ می‌دانیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67099
ساعت 16:47 دوشنبه 19 تير 1402
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای امور فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد کشور قائل به اصالت هستیم و اگر برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های ما در اقتصاد به اعتلای فرهنگی منجر نشود به بیراهه رفته ایم.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی با حضور در کارگروه تخصصی خانواده و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اهمیت این مناطق و مسئولیتی که بر عهده مدیران است افزود: مدیران و مسئولان باید نسبت به مناطق آزاد کشور نگاه کلان داشته باشند. مناطق آزاد ما نمونه ای کوچک از کل کشور هستند که هم مسائل و شرایط خاص خود را دارند و هم مسائل کشور را در برمی‌گیرند.

عبدالملکی ادامه داد: مناطق آزاد ایران از بعضی از کشورهای جهان بزرگتر هستند بطور مثال منطقه آزاد اروند از برونئی جمعیت بیشتری دارد، قشم از چند کشور جهان بزرگتر است بنابراین با توجه به گستردگی فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و وجود ماده 65 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با تمام موضوعات سرزمین اصلی مواجه هستیم.

وی همچنین به ارائه شیوه کار و انتظاراتی که از این کارگروه‌ها می رود پرداخت و گفت: تدوین نظام مسائل، اولویت‌بندی، پویایی، چاره اندیشی و ارائه راهکار مناسب، تقسیم کار و تلاش از ویژگی‌های این کارگروه‌ها است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان افزود: فعالیت کارگروه تخصصی باید منتج به نتیجه و رفع مسائل و بازشدن گره از امور باشد والا کارآمدی نخواهد داشت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو