به مناسبت روز قلم عنوان شد:

بازآفرینی و احیای رویدادهای میان فرهنگی با محوریت جامعه محلی و همکاری اهالی قلم جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67069
ساعت 11:44 شنبه 17 تير 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم اندیشی با اهالی قلم جزیره گفت: برنامه های جزیره ای، ملی و فراملی این معاونت با هدف بازآفرینی و احیای رویدادهای میان فرهنگی با محوریت جامعه محلی و همکاری و مشارکت اهالی قلم، اجرایی می‌شود.

به گزارش فرینا، ادریس راموز در نشستی که به مناسبت روز قلم با فعالان این عرصه برگزار شد، گفت: برنامه های این معاون در سه محور جزیره، ملی و فراملی با اهداف گوناگونی طراحی شده که درنهایت به خلق سرمایه های اجتماعی و تبدیل آن به سرمایه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کمک کند.

راموز، خواستار همکاری مشارکتی اهالی قلم برای به ثمر رساندن این برنامه شد و افزود: در حوزه جزیره، خلق سرمایه اجتماعی یا حفظ و ارتقای آن با هدف تبدیل این سرمایه به سرمایه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هدف ما است.

به گفته وی، هدف غایی این برنامه ها، با افزایش حس مشارکتی که در نتیجه تغییرات حاصل در حوزه های مختلف از حمل و نقل و آب گرفته تا خدمات رفاهی دیگر، صورت خواهد گرفت، ارتقا کیفیت زندگی ساکنان جزیره خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، حوزه ملی این برنامه ها را مربوط به معرفی شایسته تر جزیره و تغییر تصویر ذهنی ساکنان نسبت به داشته ها و همچنین تغییر فهم گردشگران نسبت به ظرفیت های موجود در قشم، معرفی کرد که درنهایت با جذب سرمایه گذاران و جلب نظر مسوولان در سطوح ملی، به تولید سرمایه اقتصادی برای ساکنان منجر خواهد شد.

راموز با اشاره به حوزه فراملی این برنامه نیز گفت: باتوجه به این مطلب که قشم به عنوان پیوند دهنده فرهنگ ایران زمین با کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، آفریقا و بسیاری ملل دیگر شناخته می شود، این جزیره می تواند با خلق رویدادهای میان فرهنگی، بازآفرینی و احیای این رویدادها با محوریت جامعه محلی، مجرایی برای تولبد سرمایه های سیاسی و فرهنگی جدید باشد.

در ادامه این جلسه حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم و ... سلیمی، مدیر فرهنگی، اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم نیز به ایراد سخنانی پرداختند.

نمایندگانی از اهالی قلم جزیره به ویژه از حوزه خبرنگاران و شاعران در این جلسه، خواستار مشارکت بیشتر معاونت فرهنگی با فعالیت های حوزه رسانه و هنر شدند و در پایان از تمامی شرکت کنندگان در جلسه تقدیر شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو