تخصیص یکصد میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز شلمچه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67059
ساعت 07:49 چهارشنبه 14 تير 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری، بالغ بر یکصد میلیارد تومان از اعتبارات داخلی خود به حیطه اربعین تخصیص داده است که به نسبت به اختصاص 30 میلیاردی در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش فرینا، علی زارعی در نشست ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند افزود: خدمت به زائران اباعبدالله و همکاری با نهادهای خدمت رسان، از جمله ستادهای استانی و کشوری اربعین، همچنین ستاد بازسازی عتبات عالیات را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

زارعی تصریح کرد: از چند ماه گذشته، فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند آغاز شده و اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساخت، عمران و فرهنگی صورت گرفته است.

رئیس ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: اقدامات خوبی در بخش‌هایی همچون آب آشامیدنی، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، اقدامات سرمایشی، محوطه سازی، ایجاد سایه‌بان، ایجاد جاده دسترسی و … صورت گرفته است که اربعین سال جاری را نسبت به سال‌های گذشته متمایز خواهد ساخت.

زارعی با اشاره موضوع تخصیص زمین به موکب‌داران، گفت: این آمادگی در سازمان منطقه آزاد اروند وجود دارد تا به متقاضیان مورد تأیید ستاد بازسازی عتبات عالیات، طبق ضوابط زمین واگذار شود.

**برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود

در این نشست که مسئولان کشوری ستاد اربعین و مدیران استانی، منطقه‌ای و شهرستانی ستاد بازسازی عتبات عالیات حضور داشتند، در خصوص فعالیت‌های صورت پذیرفته و اقدامات مورد نیاز در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین، بحث و بررسی قرارگرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، با بیان اینکه برگزاری باشکوه مراسم اربعین، کشور و انقلاب را بیمه می‌کند، بیان کرد: اربعین حسینی محور وحدت دو ملت است و خنثی کننده توطئه دشمنان، لذا هر چه در توان داریم باید برای برگزاری و پذیرایی از زائر امام حسین (ع) به میان آوریم.

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی افزود: مجموعاً 18 کمیته توسط ستاد بازسازی ستاد عتبات عالیات استان خوزستان تشکیل شده است تا انواع خدمات در اختیار زائران اباعبدالله قرار گیرد، زائران اربعین حسینی از بدو ورود به مرزهای استان از خرید مایحتاج مصرفی خود بی نیاز خواهند بود و خدمات دهی مواکب این استان از ورودی مرزهای خوزستان تا شهر کربلا ادامه دارد.

حجت‌الاسلام موسوی، تصریح کرد: یک تحول اساسی و زیر بنایی در پایانه مرزی شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شده که به یاری خدا، با آغاز این مراسم در سال جاری، به اهمیت این فعالیت‌ها، بیشتر پی خواهیم برد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو