گل‌باران محل شهادت سرنشینان هواپیمای ایرباس در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67050
ساعت 07:38 سه شنبه 13 تير 1402
آیین گل‌باران محل شهادت 298 سرنشین پرواز شماره 655 شرکت ایران ایر در سی و پنجمین سالگرد شهادت این عزیزان در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، 12 تیرماه 1402، مصادف با سالروز اصابت موشک جنگی آمریکای جنایت‌کار با هواپیمای مسافری شرکت ایران ایر، در آب های خلیج فارس و هم‌زمان با روز حقوق بشر آمریکایی، محل شهادت 298 سرنشین پرواز مسافربری ایرباس 655 گلباران شد.

شرکت کنندگان در این آیین یاد و خاطره شهدای هواپیمای ساقط شده ایرانی در خلیج فارس گرامی داشتند و با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را از این جنایت آمریکایی‌ها ابراز کردند.

گفتنی است، سی و پنجمین سالگرد شهادت این عزیزان، با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی شهرستان قشم، خانواده‌های شهدا و جانبازان در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس برگزار گردید.

براساس این گزارش، 12 تیرماه سال 67 برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، با شلیک موشک از ناو جنگی وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، هواپیمای مسافری خط هوایی ایران ایر در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت و 298 سرنشین آن به شهادت رسیدند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو