برگزاری اولین همایش بین‌المللی شعرعربی فصیح در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67041
ساعت 08:05 دوشنبه 12 تير 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از برگزاری همایش بین‌المللی شعر عربی با حضور شعرای عرب در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، با تشریح برنامه‌های دهه ولایت، بیان کرد: اولین همایش بین‌المللی شعر عربی فصیح تحت عنوان مهرجان «ابومعتوق الاهوازی» با حضور چشمگیر مهمانان و شعرای مطرح عرب از کشورهای عراق، سوریه و لبنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس با تشریح چگونگی نامگذاری این رویداد، افزود: «ابومعتوق شهاب الدین موسوی حویزی اهوازی» از علما و شعرای بنام قرن 11 هجری استان خوزستان که از پرچم داران شعرعربی فصیح است و در جهان عرب جایگاه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: در حاشیه این مراسم، نمایشگاه هنرهای تجسمی تعدادی از هنرمندان خرمشهری و آبادانی برگزار شد و تحریر اولین قرآن خطی با هنر دستان هنرمند برجسته خرمشهری «حاج محمد علی اریحی» آغاز شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: این نمایشگاه تا تاریخ 19 تیرماه در محل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد اروند برای بازدید عموم در ساعات اداری برقرار است و اختتامیه این مراسم با برگزاری برنامه موفق و مردمی «غدیر القوافی» به پایان خواهد رسید.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو