بررسی و رفع موانع قانونی در مسیر فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/67008
ساعت 09:06 سه شنبه 6 تير 1402
در ادامه سلسله نشست های دوشنبه ها با نمایندگان، حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با نمایندگان حوزه انتخابی تهران، بابل، بافت، ایزه، شوش و علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، پیگیری روند اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رفع موانع قانونی در مسیر فعالیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست ها بود.
نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: مناطق آزاد از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند که می‌توان از این ظرفیت در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد و لازمه آن همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است.
 عبدالله ایزد پناه به منطقه آزاد آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد اروند در استان خوزستان از ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی برخوردار است. این منطقه در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال، تبدیل تهدیدها به فرصت نیازمند توجه ویژه است که امیدواریم با همکاری دبیر محترم شورایعالی و نمایندگان و مسئولین استانی و کشوری در جهت بهبود و ارتقاء کیفی منطقه بهره مند شویم.

** اهمیت حوزه مناطق آزاد و تاثیر مثبت این مناطق در توسعه اقتصادی کشور  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بنا به اهمیت حوزه مناطق آزاد و تاثیر مثبت این مناطق در توسعه اقتصادی کشور بهتر است دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به صورت مستقل و مستقیما زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت داشته باشد.
همایون سامه یح نجف آبادی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این امکان را دارند در مجموعه دولت بهتر دیده شوند و در پیشرفت فعالیت های اقتصادی کشور موثرتر خواهند بود. 

** تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به آسیب های اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مهدی سعادتی بیشه سری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به وجود برخی آسیب های اجتماعی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمان مقام معظم رهبری (مدظله) بر ایجاد تحول در ساختارها، راهبردها و رویکردها، پیشنهاد شد کارگروه ویژه ای با حضور نخبگان و صاحبنظران این حوزه تشکیل تا موانع و آسیب ها شناسایی و رفع شود. 

** پیشنهاد تغییر دستگاه متولی منطقه ویژه اقتصادی شوش به صندوق بازنشستگی کشور

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی هدف از این نشست را پیگیری برای تغییر جانمایی منطقه ویژه اقتصادی شوش و دستگاه متولی آن از شرکت صنعتی به صندوق بازنشستگی کشور دانست. 
محمد کعب عمیر افزود: دبیر محترم شورایعالی قول مساعد دادند تا زمان وصول نتیجه پیگیری و همکاری لازم از سوی این دبیرخانه انجام شود.

** موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اینچه برون و دسترسی به بازار کشورهای حوزه دریای خزر

نماینده مردم علی‌آباد‌کتول در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اینچه برون و دسترسی به بازار کشورهای حوزه دریای خزر گفت: با توجه به مرز اینچه برون که به عنوان دروازه کریدور شرقی دریای خزر محسوب می شود، این ظرفیت می تواند در حوزه صادرات محور گام بلندی در رونق اقتصادی کشور بردارد.
رحمت الله نوروزی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم در برنامه هفتم توسعه کشور همکاری لازم با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را داشته باشیم.
صمداله محمدی، نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مناطق آزاد نسبت به سایر نقاط کشور از فضای کسب و کار و بازرگانی متفاوتی برخوردار هستند و ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم در کنار مناطق برای بهبود ظرفیت های موجود همکاری لازم را داشته باشیم.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو