شورای تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66939
ساعت 12:08 چهارشنبه 31 خرداد 1402
شورای تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امام جمعه شوط و جمعی از مسئولین و فعالین فرهنگی منطقه در شهرستان شوط برگزار شد.

به گزارش فرینا،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آئین با بیان اینکه اجرای قوانین مناطق آزاد باعث تسهیل ورونق کسب و کار و افزایش درآمد منطقه و به تبع آن افزایش اعتبارات فرهنگی را در پی خواهد داشت گفت: عمل نکردن به قوانینی که منحصرا مربوط به مناطق آزاد است منجر به ایجاد دوگانگی در مدیریت ها و به تبع آن ایجاد موانع در مسیر توسعه منطقه را در پی خواهد داشت.

حسین گروسی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و عمومی جهت تعالی فرهنگ عمومی منطقه آزاد ماکو براساس موضوعات اولویت بندی شده و برنامه های تدوین شده تلاش کنند افزود:‌ فرهنگ و مبانی فرهنگی مبنای حرکت جوامع است و در طول تاریخ این امر به وضوح برای همه آشکار است.

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در این آئین گفت:‌ موضوع آسیب های اجتماعی بویژه کاهش آمار طلاق و اعتیاد بسیار مهم است و  آموزش و پیشگیری،‌ بهترین و موثرترین راه برای کاهش  این آسیب های اجتماعی است.

مهدی حسین‌زاده یزدی افزود: از کلیه سازمان ها و دستگاههای اداری و مردم نهاد درخواست می کنم تا در این موضوع مهم و حیاتی همکاری و مساعدت نمایند.

حسین‌زاده، به برچیده شدن مدارس کانکسی نیز اشاره کرد و افزود: با مشارکت مردم و ترویج فرهنگ تعاون و مشارکت مردمی می توان بسیاری از مشکلات نه تنها منطقه بلکه کل کشور را نیز رفع کرد.

امام جمعه شهرستان شوط نیز در این جلسه گفت:  توجه به فرهنگ عمومی و اهمیت دادن به آن برای حفظ و ثبات باور و اندیشه های فرهنگی و ارزش‌ها باعث مصون ماندن جامعه در حال تحول و پیشرفت ایران اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی و دسیسه‌های شیطانی دشمنان شده و  باعث بالا رفتن جایگاه تمدن ایرانی و فرهنگ انسان ساز اسلامی در جهان می‌شود.

حجت الاسلام جباری افزود:‌ شورای تعالی فرهنگ عمومی می تواند منشاء و باعث تحولات جدی در جامعه شده و اهمیت و جایگاه آن از سایر بخش های فرهنگی متمایز است.

وی ابراز امیدواری کرد:  امیدواریم تا پایان سال با همدلی، هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی و فعالان عرصه فرهنگی، مسائل فرهنگی منطقه را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو