سومین نشست كارگروه همکاری های بین‌الملل با هدف ایجاد مناطق آزاد مشترک با سایر کشورها برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66835
ساعت 15:22 شنبه 20 خرداد 1402
سومین جلسه كارگروه همکاری های بین‌الملل به منظور بررسی برنامه عملیاتی(Action Plan) ایجاد و یا همکاری جهت ایجاد مناطق آزاد مشترک با سایر کشورها برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با هدف توسعه صادرات و رونق تجارت، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاران، ارائه خدمات مشترک و توسعه اقتصادی مناطق، ایجاد فرصت‌های تجاری و رشد تولید در مناطق برگزار شد، زهره بهره بر، مدیر هماهنگي امور نهادهاي مالي و دبیر کارگروه همکاری های بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مشارکت نمایندگان وزارت کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مدیران ذیربط سازمان های مناطق آزاد و برخی مدیران اجرایی مناطق آزاد جدید حضور داشتند. 
استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه مناطق آزاد ایران با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سایر کشورها در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت، تشویق و تقویت فعالیت های تجاری مشترک، برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در محدوده مناطق آزاد کشورها از دیگر مواردی بود که در این نشست بررسی شد. 
در این نشست همچنین در خصوص برنامه های عملیاتی جهت ایجاد و راه‌اندازی مناطق آزاد مشترک و تقویت همکاری ها با مناطق سایر کشورها بویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای هم‌مرز نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو