چهارمین نشست کارگروه بازنگری قانون مناطق آزاد کشور برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66726
ساعت 13:21 دوشنبه 8 خرداد 1402
«چهارمین نشست کارگروه بازنگری قانون مناطق آزاد کشور» امروز دوشنبه (8 خردادماه) با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش ها و اندیشکده اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای فعالین اقتصادی مناطق آزاد و مدیرکل حقوقی و تقنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل حقوقی و تقنین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با بیان اینکه از 12 بند اصلاحی مدنظر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکنون 7 بند مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است، گفت: بازنگری در اهداف و ماموریت سازمان های مناطق آزاد در چارچوب بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختار حکمرانی، نظارتی و بررسی اعطای مشوق های مالیاتی برای جامعه هدف و جلوگیری از دوگانگی در مدیریت گمرکی در مبادی ورودی به مناطق آزاد از مهمترین مواردی است که در این جلسات مورد کارشناسی قرار گرفته است.
محسن پوراحمدی افزود: این جلسات دوشنبه های هر هفته برگزار می شود و متناسب با حوزه مربوطه از همکاران متخصص در دبیرخانه شورایعالی، سازمان های مناطق آزاد و دستگاه های ذی ربط برای حضور در این نشست ها دعوت بعمل می آید. 
پوراحمدی گفت: در نهایت جمعبندی این جلسات پس از اتمام کارشناسی دقیق و بررسی تمام جوانب و موارد پیشنهادی، در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو