افزایش بهره‌وری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اقدامات این منطقه‌ی عظیم اقتصادی در حوزه‌ی بهره‌وری را تشریح کرد.

به گزارش فرینا، کامران داستانی ضمن تبریک روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، گفت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به محدودیت‌های موجود، توجه به مباحث مرتبط با بهره‌وری در خروجی کار بسیار حائز اهمیت خواهد بود و وظیفه‌ی ما ارتقای هر روزه‌ی بهره‌وری در مجموعه است.

داستانی افزود: بهره‌برداری مناسب از تجهیزات و به‌روزرسانی دانش نیروی انسانی با اتکا بر برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش را موردتوجه قرار داده‌ایم و معتقدیم ارزیابی‌های برون‌سازمانی و خودارزیابی‌هایی که به‌صورت مستمر از درون مجموعه صورت می‌پذیرد بسیار کارساز خواهد بود چراکه وضعیت لحظه‌ای مجموعه و بازدهی ما را مشخص می‌کند.

وی در ادامه به بیان مصداقی اقدامات یک‌ساله‌ی اخیر در حوزه‌ی بهره‌وری و کاهش مصرف پرداخت و گفت: در این برهه زمانی کاهش 50 درصدی مصرف برق روشنایی منطقه صورت پذیرفت که امیدواریم در گام بعدی این صرفه‌جویی به 60 درصد ارتقا یابد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: در توقفات شبکه‌ی رایانه‌ای ناشی از قطع برق نیز 90 درصد کاهش را تجربه کردیم که این مسئله نیز بهره‌وری مجموعه و پایدار بودن سامانه‌ها را بهبود بخشید.

داستانی کاهش بروکراسی و افزایش سرعت در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری به کمتر از 10 روز را اقدامی دیگر در این حوزه خواند و گفت: جلسات هفتگی را به‌صورت منظم با استقرار سامانه‌ی صدور مجوز فعالیت پیمانکاران، انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری را تسهیل و دغدغه‌هایشان را رفع می‌کنیم.

وی به موضوع ارتقای بهره‌وری در حوزه‌ی تخلیه و بارگیری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: احصای شاخص‌های تعمیر و نگهداری و بهبود آن‌ها را محقق کردیم و توانستیم درخواست تخلیه و بارگیری کشتی را برای مشتریان اجرایی کنیم، همچنین پروژه‌ی سامانه‌ی مکانیزه‌ی مدیریت تخلیه و بارگیری فله‌ی معدنی را هم 50 درصد به‌پیش برده‌ایم که بی‌شک تأثیر فراوانی بر افزایش بهره‌وری در این حوزه خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن اشاره به افزایش شاخص بهره‌وری منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال 1401 نسبت به سال 1400، افزود: در سال گذشته توانستیم پس از ارزیابی‌های موشکافانه‌ی کارشناسان سازمان ایمیدرو، تندیس برنزین جایزه بهره‌وری را نیز کسب کنیم.

داستانی تصریح کرد: شرکت در ارزیابی این جایزه سبب شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و احصای نقاط قابل‌بهبود، راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری اتخاذ و به واحدهای مختلف ابلاغ شود که به تعریف پروژه‌هایی با در نظر گرفتن اولویت انجامید.

وی در پایان بر ایجاد فضای رقابتی برای ارتقای بهره‌وری ضمن توسعه فرهنگ خودارزیابی تأکید کرد و گفت: رشد بهره‌وری به معنای ارزش‌افزوده بیشتر در تولید است، ازاین‌رو توجه به این حوزه سبب بهبود شرایط کار، افزایش سود، توسعه‌ی جنوب کشور، قیمت پایین‌تر خدمات برای مشتریان و حفاظت از محیط‌زیست می‌شود که امیدواریم در پایان سال نیز بتوانیم با اجرای پروژه‌های متعدد خبرهای خوبی را در این حوزه به افکار عمومی منتقل کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو