سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت ملی حفاری ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از امضای تفاهم نامه مشترک با شرکت ملی حفاری ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران با هدف گسترش زمینه های همکاری متقابل، خبر داد.

به گزارش فرینا، علی زارعی ضمن پر اهمیت خواندن تفاهم نامه های منعقد شده در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: در تفاهم‌ نامه با شرکت ملی حفاری ایران مباحثی نظیر راه اندازی مرکز اورهال ماشین آلات مورد نیاز شرکت ملی حفاری و صنایع نفت، همکاری دو جانبه برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق مد نظر قرار گرفت.

زارعی خاطرنشان کرد: در راستای رونق و شکوفایی هر چه بیشتر منطقه برگزاری نمایشگاه های مشترک در عراق و منطقه آزاد اروند، برگزاری نمایشگاه سالیانه نفت اروند، تأمین و واردات و بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری، آموزش نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ملی حفاری با راه اندازی مرکز بین المللی فنی و حرفه ای در منطقه آزاد اروند، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، کمک به توسعه میادین نفت و… از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بود که به امضای دو طرف رسید.

شرکت ملی حفاری ایران در تاریخ 1 دی 1358 تأسیس شد و فعالیت عملیاتی خود را با استفاده از 6 دستگاه دکل حفاری آغاز کرد. این شرکت به لحاظ دامنه جغرافیایی، از بزرگترین شرکت‌های خدماتی شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌رود، که خدمات خود را از حفاری چاه‌های اکتشافی حوزه عملیات شرکت نفت خزر در شمال کشور، تا حفاری میادین گازی تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، در بخش مرکزی و غرب کشور، تا کلیه خدمات حفاری میادین نفت و گاز متعلق به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که در جنوب، غرب و جنوب‌غربی ایران مستقر می‌باشند، تا حفاری دریایی میادین نفتی مستقر در خلیج فارس، که مدیریت آن‌ها برعهده شرکت نفت فلات قاره ایران است، عرضه می‌نماید. این شرکت سابقه فعالیت در 10 استان کشور، که امکان استحصال نفت و گاز وجود داشته باشد را دارد. شرکت ملی حفاری ایران هم‌اکنون با افزایش دستگاه‌های حفاری و توسعه خدمات فنی و مهندسی و با بهره‌گیری از بیش از 18 هزار نفر نیروی انسانی، عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی چاه‌های نفت و گاز را در ایران انجام می‌دهد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :