وزیر اقتصاد در حاشیه هیات دولت خبر داد؛

تصویب 1500 مجوز تائید محور در هیات دولت/ رایزنی ایران و عربستان برای آغاز روابط پولی و بانكی دو كشور

وزیر اقتصاد اعلام کرد: امروز هیات وزیران 1500 مجوز کسب و کار را به عنوان تنها مجوزهای تایید محوری که نیازمند تایید دستگاههای اجرایی و وزارتخانه‌ها است مورد تایید قرار داد و بر این اساس سایر مجوزها، ثبت محور خواهند بود.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست روز (27 اردیبهشت) هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به عربستان گفت: در مذاکرات با وزیر اقتصاد عربستان سه محور جهت احیا روابط اقتصادی مطرح شد و بنا شد ظرف سه ماه نتیجه مذاکرات اقتصادی در قالب نقشه جامع روابط اقتصادی منتشر شود.
خاندوزی ادامه داد: مذاکراتی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری نفت و گاز نیز با وزیر اقتصاد عربستان نیز شکل گرفت و امیدواریم در این حوزه نیز شاهد تحولات مثبتی باشیم.
وزیر اقتصاد همچنین گفت: در این دیدار درباره موضوع برقراری مجدد پروازها میان دو کشور و بازگشایی بانکها صحبت شد.
به گفته خاندوزی، آغاز تبادلات اقتصادی دو کشور بر پایه برقراری مجدد روابط سیاسی خصوصاً در زمینه های پولی و مالی برای برگزاری حج از مهمترین محورهای گفتگو با وزیر اقتصاد عربستان بود.
وزیر اقتصاد همچنین درباره مصوبه امروز هیات دولت درباره مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: امروز هیات وزیران در راستای هدف گذاری رونق و رشد تولید مصوبه بسیار خوبی داشت که در این مصوبه 1500 مجوز کسب و کار به عنوان تنها مجوزهای تایید محوری که نیازمند تایید دستگاههای اجرایی و وزارتخانه‌ها است مورد تایید هیات دولت قرار گرفت و فراتر از این ‍1500 مجوز، سایر مجوز‌ها ثبت محور هستند که متقاضیان با ثبت اطلاعات دقیق در درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک می‌توانند مجوز کسب و کار را دریافت کنند.
خاندوزی ادامه داد:  این تکلیفی بود که ماده 1 قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از سال 1400 به عهده دولت گذاشته شده بود که امروز مصوب شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :