به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد؛

برگزاری نخستین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی معاونان و مشاوران امور بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کل کشور 

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66554
ساعت 18:37 چهارشنبه 20 ارديبهشت 1402
نخستین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی معاونان و مشاوران امور بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کل کشور به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و با موضوع بررسی حجاب و عفاف برگزارشد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور آیت‌الله اختری، رئیس هیئت‌مدیرۀ بنیاد ملی عفاف و حجاب، مهدی حسین‌زاده یزدی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد و نوروزی مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب برگزار شد نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور ر گزارشی از عملکرد  اجرای قوانین و مصوبات حوزۀ عفاف و حجاب در دستگاه های متبوع ارائه دادند.
همچنین در ادامه پیشنهادهای مختلف برای بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینۀ اجرای وظایف خود را مطرح شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گزارشی از اقدامات متعدد مناطق آزاد در زمینه حجاب و عفاف بیان کرد و افزود: در مناطق آزاد اولویت اول، انجام اقدامات بلندمدت و عمیق فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در زمینه حجاب و عفاف است.
مهدی حسین زاده افزود: در عین حال معتقدیم باید گام های عملی و اساسی در جهت شناساندن نقاط قوت مبحث حجاب و عفاف در مناطق آزاد و در درجه بعدی اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در این زمینه را با قوت اجرایی کرد. 

حسین زاده، تاثیرگذارترین اقدام در این حوزه را جهاد تبیین دانست و افزود: این اقدام اساسی را از مدارس و دبیرستان‌ها شروع کردیم و امیدوارم که به زودی در همه مدارس در مناطق آزاد محقق شود.
رئیس هیئت‌مدیرۀ بنیاد ملی عفاف و حجاب، این نهاد را نهادی مردمی و حلقۀ واسط بین مردم با مسئولان دانست و افزود: یکی از وظایف مهم این نهاد مطالبه‌گری از نهادهای مسئول و ارائۀ پیشنهادهای جدید به مسئولان است. 
آیت الله اختری گفت: هیچ‌کس در این زمینه بی‌مسئولیت نیست و با انجام وظیفه هر سازمان و نهادی وظیفه از هیچ نهاد و سازمان دولتی و مردمی دیگری ساقط نمی‌شود و همه موظف‌اند به وظایف قانونی خود در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کنند تا نتایج مدنظر محقق شود.

مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب نیز گزارشی جامع از اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده در این بنیاد در زمینۀ عفاف و حجاب و مطالبه‌گری از مسئولان و سازمان‌ها ارائه داد.
نوروزی تاکید کرد: دلیل برگزاری این نشست با محوریت بانوان، نقش برجسته و ویژۀ بانوان در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو