مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

چابهار بستری برای ایده پردازی جوانان نخبه کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66466
ساعت 19:10 پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار، بستری ایمن برای ایده پردازی و عملیاتی کردن این ایده ها از سوی جوانان نخبه و فرهیخته کشور است.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در نشست با دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور بیان داشت: مناطق آزاد به کمک امنیت حاصل از وجود قدرت نیروهای نظامی کشور، بستری برای دسترسی به ابزارهای اقتصادی، ایده پردازی، عملیاتی کردن ایده‌ها و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط جوانان نخبه ایران‌زمین است.

مقدم، خواستار بومی‌سازی مفهوم اقتصاد با توجه به فرهنگ منطقه به‌منظور انتفاع مردم و کشور شد و گفت: تعامل موجود در منطقه، زمینه‌ساز امنیت و آرامش توسعه اقتصاد برپایه دانش و به کمک سرمایه‌های انسانی فرهیخته است.

وی، به پتانسیل منطقه آزاد چابهار درزمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، گردشگری، تفریحی و تولیدات دریامحور اشاره کرد و افزود: حضور شما جوانان نخبه و علمی در این منطقه آزاد به ایده پردازی، ثبات فکر و کشف ایده‌های نو کمک می‌کند و ما خواستار پیاده‌سازی این ایده‌ها بر اساس توان منطقه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان برای هرگونه همفکری و هم‌افزایی با مجموعه دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: این منطقه آزاد ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی شناخته‌شده‌ای دارد که منجر به جذب 8 میلیارد دلار سرمایه در سال گذشته شده و برای دستیابی به هدف‌گذاری سال جدید که رقم 14 میلیارد دلار سرمایه است، نیازمند همکاری دانشگاهیان به‌ویژه نخبگان نظامی است.

گفتنی است، سفر مطالعاتی دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور باهدف ارتقا دانش علمی و آشنایی با موقعیت راهبردی چابهار، با توجه به اهمیت استراتژیک این منطقه آزاد در حوزه ترانزیت و اقتصاد دریاپایه و قرارگیری در مسیر کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است.

در این نشست که معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی اجتماعی و گردشگری و رییس دانشگاه بین‌الملل منطقه آزاد چابهار نیز در آن حضور داشتند، ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ترانزیتی، فرهنگی و اجتماعی و موضوعات علمی و دانش‌بنیان منطقه به دانشجویان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی کشور معرفی شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو