وزیر اقتصاد خبر داد:

افتتاح صندوق حمایت از پژوهش های مرتبط با سیاستگذاری های اقتصادی در آینده نزدیك

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در حاشیه نشست «دانشگاه، خانه گفتگو» از افتتاح صندوقی به منظور حمایت از پژوهش های مرتبط با سیاستگذاری در حوزه اقتصاد کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در سخنان خود در حاشیه این نشست که در محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اولویت ما در وزارت اقتصاد کمک به حل مسایل سیاستگذاری های اقتصادی، در تعامل مستمر با نهاد دانش و پژوهش (دانشگاه) است، اظهار داشت: در این راستا آماده ایم در سالجاری از ظرفیت مدرسه سیاستگذاری وزارت اقتصاد که سال 1401 افتتاح شد، استفاده کنیم.

خاندوزی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری نشست های فصلی با صاحب‌نظران درباره موضوعات کاربردی سیاستگذاری کشور گفت: همچنین امیدواریم، بتوانیم از طریق طراحی پژوهش های سیاستی بجای مقالات متعارف علمی و پژوهشی، به این موضوع کمک کنیم که خروجی زحمات اساتید و دانشجویان دکترا معطوف به حل یکی از مشکلات سیاستگذاری اقتصادی کشور شود.

وی با اعلام خبر افتتاح صندوقی به منظور حمایت از پژوهش های سیاستگذاری در حوزه اقتصاد بین این وزارتخانه با دانشگاه های کشور در آینده نزدیک، گفت: از محل منابع این صندوق، از تمام پژوهش های اساتید یا رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی که ناظر بر حل مسایل سیاستگذاری اقتصادی کشور باشند، پشتیبانی خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی پیشنهادهای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در نشست امروز عنوان کرد: یکی از برنامه های ما، برگزاری جلسات مشترک برای اجماع نظرات کارشناسی در خصوص تنظیم نهایی قانون برنامه هفتم توسعه است که به زودی در هیئت وزیران مطرح و در ادامه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

خاندوزی افزود: ما اعلام آمادگی کردیم که در مهلت باقیمانده بتوانیم نشست های مستمر و فشرده ای را در کوتاه مدت با اساتید دانشگاه در این ارتباط داشته باشیم.

وی در ادامه، در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی اخبار، پیرامون ایجاد امکان تجارت با رمز ارزها نیز گفت: این پیشنهاد مطرح شده است که براي تأمین مالی واردات کشور بتوانیم از رمز ارز ها هم استفاده کنیم که قرار است موضوع در هیئت دولت  مطرح شود و در صورت تصویب، بنظر می رسد می تواند مسیر جدیدی را تسویه های ارزی کشور در حوزه واردات بگشاید.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد، قطعا امنیت معاملات توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی و دیگر بخش های فنی مرتبط کشور، رصد و تامین خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو