مشاور رییس جمهور: عملکرد ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو در نوروز 1402 مطلوب است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66259
ساعت 16:32 چهارشنبه 16 فروردين 1402
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ الحمدلله در نوروز امسال فضای بانشاط و خوبی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی در نشست شورای معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: در مناطق آزاد نظم و انظباط بیشتر و ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم محلی توسط متولیان مناطق آزاد متناسب با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از مشخصه های عید نوروز امسال بود که با استقبال عامه مردم و گردشگران مواجه شد.

در این نشست معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ 343 هزار و 145نفر کل مسافر و گردشگر ورودی به منطقه آزاد ماکو ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است البته به دلیل مجهز نبودن گیت ورودی به پلاک خوان و تردد شمار امکان ثبت دقیق آمار در سال گذشته مقدور نبود.

بهنام امیریان افزود: از مبادی ورودی منطقه نیز 309 هزار و 399 نفر وارد منطقه آزاد ماکو شده اند که از این تعداد، 41205 نفر از 4 جاذبه گردشگری منطقه بازدید کرده اند.

امیریان تعداد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی منطقه را در ایام نوروز 1402 بیش از 13 هزار و 800 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 327% رشد  داشته ایم و ضریب اشغال تخت های مراکز اقامی رسمی 65% بوده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده در طول نوروز برای شهروندان و مسافران نوروزی پرداخت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو