نوروز 1402 با منطقه آزاد انزلی؛

افزایش نظارت های میدانی بر کالا و خدمات عرضه شده همزمان با رونق فضای کسب و کار نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66189
ساعت 11:16 پنج‌شنبه 10 فروردين 1402
با عنایت به حضور گسترده گردشگران نوروزی و افزایش 90 درصدی میزان حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور، نظارت بر کیفیت محصولات عرضه شده، رعایت شاخص های مورد تأیید وزارت بهداشت، قیمت و مشتری مداری واحدهای صنفی مشغول به فعالیت در محدوده منطقه به عنوان یکی از مهمترین برنامه های کاری ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی در حال اجرا می باشد.

به گزارش فرینا، براین اساس با عنایت به تأکیدات مدیرعامل سازمان مبنی بر لزوم اجرای بازدیدهای میدانی مستمر از فرآیند و کیفیت خدمات رسانی و کالاهای در حال عرضه در ایام نوروز 1402، برنامه های کاری بازدید از مجتمع های تجاری اداری،غرفه های نمایشگاه صنایع دستی و سوغات،فروشگاههای عرضه مواد غذایی، شوینده ها و لوازم بهداشتی، پوشاک و ... در فاز تجارت منطقه در دستور کار قرار دارد.

بنابراین گزارش در حوزه مدیریت غذا و دارو مواردی همچون تاریخ مصرف کالا، مجاز و غیر مجاز بودن، رعایت استانداردهای بهداشتی در خصوص شرایط نگهداری و انبارهای کالا و سایر مولفه های مرتبط با سلامت مصرف کنندگان مورد توجه و بررسی گروه های بازرسی این سازمان و تشکل های بخش خصوصی قرار می گیرد.

از سوی دیگر نظارت بر رستوران ها،اغذیه فروشی ها،هتل ها،بوم گردی ها و اماکن اقامتی محدوده منطقه نیز در دستور کار گروه های بازرسی ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی قرار دارد تا علاوه بر رعایت شاخص های بهداشتی و قیمت مواد غذایی ارائه شده، نسبت به حفظ شئون و عمل به ضوابط فعالیت در ماه مبارک رمضان نیز تذکرات و نظارت های میدانی لازم صورت گیرد.

گفتنی است در جریان برنامه ها با محوریت معاونت اقتصادی سازمان و مدیران جامعه بازاریان و بازرگانان منطقه آزاد انزلی و‌همراهی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی تا کنون نسبت به پلمپ 11 واحد صنفی و همزمان جمع آوری نوشیدنی ها تاریخ منقضی شده در یک فروشگاه و تشکیل پرونده جهت ارجاع به مرجع قضایی اقدام شد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای برنامه های ستاد هماهنگی خدمات سفر و به منظور تکریم هرچه بیشتر گردشگران و رعایت حقوق ارباب رجوع و بهره برداران از خدمات در حال ارائه در نخستین منطقه آزاد شمال کشور؛ گردشگران می توانند جهت طرح شکایت،ارائه پیشنهاد،همکاری در نظارت مردمی و پیگیری موضوعات انتقادی مورد نظر در حوزه های خدمات رسانی این سازمان،اصناف و فعالین اقتصادی مشغول به فعالیت در منطقه آزاد انزلی به دفتر ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر واقع در ضلع جنوبی مجتمع تجاری _ اداری کاسپین مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های ستاد سفر به شماره 01344450219، مدیریت بازرگانی سازمان با شماره تماس 01344453030 و جامعه بازار و بازاریان منطقه 01344451830  تماس حاصل فرمایند.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري