رييس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم:

ورود بيش از 618 هزار گردشگر به قشم / همدلي جامعه محلي و مسئولين براي پذيرايي مطلوب از گردشگران به ثمر نشست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66162
ساعت 11:45 سه شنبه 8 فروردين 1402
رييس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از ورود 618 هزار و 510 گردشگر به جزيره جهاني قشم تا 6 فرودين ماه 1402 خبر داد و افزود: ورود گردشگران تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهي با اعلام اين مطلب افزود: امسال برنامه‌ریزی مناسبي به‌منظور تسهيل سفرهاي دريايي و اسكان گردشگران انجام شده و هم‌وطنان از سفر به قشم استقبال چشمگيري داشته‌اند.

فتح الهی تصريح كرد: در طول يك سال گذشته اقدامات زيادي به‌منظور بهسازي و ساماندهي بنادر و فرودگاه، اماكن اقامتي و تفريحي و اطلاع‌رسانی در خصوص جاذبه‌های بزرگ‌ترین جزيره خليج هميشه فارس انجام شده و نتيجه اين اقدامات رشد گردشگران جزيره را در پي داشته است.

وي بابیان اينكه قشم مقصد اول سفرهاي دريايي در جنوب كشور است، افزود: تا 6 فروردین‌ماه نزديك 510 هزار گردشگر از بنادر لافت و پل و به وسيله خودرو به جزيره وارد شدند كه اين رقم نيز در مقايسه با سال قبل 32 درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، افزايش لندينگ كرافت هاي مسير لافت-پل، لايروبي بندر پل، بهسازي و افزايش گیت‌های ورودي و خروجي اين بنادر موجب شده باوجود افزايش گردشگران، زمان معطلي مسافران براي ورود و خروج به حداقل برسد.

فتح الهی همچنين از رشد 12 درصدي ورود گردشگران از فرودگاه بین‌المللی قشم سخن گفت و اضافه كرد: افزايش تعداد پروازها موجب شده تا ديروز بيش از 18 هزار گردشگر از مسير هوايي به جزيره سفر كنند.

وي ادامه داد: بيش از 90 هزار گردشگر نيز از طريق بندر شهيد ذاكري و لافت به جزيره وارد شدند كه اين رقم نيز نسبت به سال قبل با رشد چشمگير 61 درصدي همراه بوده است.

رييس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم يادآور شد: امسال با هم‌افزایی و فعال‌سازی ظرفيت دهیاری‌ها و شوراهاي اسلامي روستاها و جامعه محلي شاهد توزيع گردشگر در سراسر جزيره هستيم و اين موضوع باعث شده ارائه خدمات به نحو مطلوبي انجام شود.

به گفته فتح الهی، همه اعضاي ستاد بسيج شده‌اند تا نوروز 1402 براي گردشگران نوروزي به‌یادماندنی و ايمن باشد و با تمام توان در حال ارائه خدمات به گردشگران نوروزي هستند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو