مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66156
ساعت 11:49 سه شنبه 8 فروردين 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه با شیوه های سنتی در کشاورزی نمی توان به موفقیت دست یافت گفت: کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در جلسه ای با حضور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس و مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی به اهمیت آموزش مهارت های کشاورزی تاکید کرد و افزود: اجرای آمایش سرزمین موجب حفظ اراضی کشاورزی می‌شود و  ضروری است تجربه کشاورزان سنتی و کشاورزی مدرن و علمی تلفیق و معرفی شوند.

گروسی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه کشاورزی است ادامه داد:‌ دوره های ترویج و آموزش کشاورزان برنامه ریزی شده و مسیر ایجاد زنجیره تولید در راستای توسعه منطقه هموار شده است.

وی، الگوسازی ایده آب در حوزه های مختلف منطقه آزاد ماکو را خواستار شد و بیان داشت: کسب و کارهای مختلف از جمله شیلات و پرورش آبزیان در قفس در منطقه آزاد ماکو می تواند سودآور و موفق باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از فراهم شدن زمینه دامپروری صنعتی و ایجاد زنجیره تولید محصولات لبنی در منطقه آزاد ماکو خبرداد .

** پلدشت می تواند به دشت مغان دوم تبدیل شود

نماینده مردم ماکو، شوط،‌ پلدشت و چالدران در مجلس نیز در این جلسه گفت:‌ کشت و صنعت پلدشت می تواند این شهرستان را به دشت مغان دوم تبدیل نماید.

محمد علیپور با بیان اینکه وسعت زیاد منطقه و وجود دشت های وسیع در کنار رود ارس باعث ایجاد ظرفیت های خوب در حوزه کشاورزی شده است افزود: سد کرم‌آباد یکی از پروژه های ملی و مهم است که متاسفانه با پیشرفت فیزیکی 90 درصد متوقف شده است  و عدم نظارت در اجرا و سواستفاده در اجرای پروژه موجب بروز مشکلاتی در بهره برداری کامل از این سد شده است.

علیپور، به دشت های شیبلو،‌یاراوغلی، زنگنه و … در پلدشت اشاره کرد و افزود: این شهرستان بهترین اراضی و آب و خاک  را برای کشاورزی دارد و آموزش کشاورزان و راه اندازی کشاورزی علمی و مدرن می تواند راهکار برون رفت از این رکود باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو