نوروزگاه پیام آور شادی در نقاط مختلف سواحل مکران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66110
ساعت 14:39 شنبه 5 فروردين 1402
جشنواره نوروزگاه امسال به طور پراکنده و گسترده تر از سال‌های گذشته در نقاط مختلف چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا، مهدی آبروش، رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر در مورد برگزاری جشنواره نوروزگاه در چابهار اعلام کرد: با توجه به تصمیمات جلسه ستاد خدمات سفر نوروزی چابهار در سال 1402، برای ایجاد محیط مفرح، شاداب در اوقات فراغت مسافران و گردشگران، سازمان منطقه آزاد چابهار، تصمیم به برگزاری جشنواره نوروزگاه صورت پراکنده در مناطق متفاوتی گرفت.

این جشنواره هرساله در جایگاه میلاد 2 برگزار می‌شد و بر اساس تصمیم کمیته ستاد سفر، امسال این جشنواره از زرآباد تا بریس در محل‌های جاذبه‌های گردشگری و حضور بالای گردشگران انجام شد.

آبروش، در زمینه برنامه‌های جشنواره نوزوزگاه: در این جشنواره، آیین و سنت‌ها از جمله موسیقی محلی از شمال تا جنوب استان، تئاترهای خیابانی، برنامه‌های مشترک برای ایجاد محیطی جذاب و مفرح برای گردشگران انجام شد.

وی افزود: جشنواره نوروزگاه در زرآباد، روستای درک، بوم‌گردی کهیر، گل‌فشان، روستاهای کم برخوردار مانند کمپ، تالاب صورتی و بریس اجرا شد.

رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد، ضمن بی‌نظیر خواندن استقبال گردشگران از این جشنواره در زمان اجرای موسیقی محلی اعلام کرد که در مسیرهای اجرا، هدایایی مانند شال‌های بلوچی و صنایع دستی به گردشگران اهدا شد که به‌عنوان یادگار از منطقه و سفر به چابهار داشته باشند.

آبروش اعلام کرد که همزمان، جشنواره فرهنگی ـ ورزشی در چابهار با هدف ایجاد اوقات فراغت و معرفی آداب و رسوم بلوچستان برگزار شد و شامل برنامه‌های متنوع پرواز بادبادک، دارت، طناب کشی، مسابقه مجسمه‌های شنی و شترسواری بود که برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز ماه رمضان اجرای جشنواره‌ها پایان یافت و در ادامه برنامه‌خای جشن عبادت با مشارکت بازاریان در مجتمع‌ها برگزار می‌شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو