شور و نشاط نوروزی با چاشنی موسیقی و جشن های محلی در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66069
ساعت 15:26 پنج‌شنبه 3 فروردين 1402
جلوه هاي رستاخيز طبيعت در جاذبه هاي گردشگري، ورود مسافران نوروزي و برگزاري جشنواره بازي هاي بومي و محلي و بازار گرم ديد و بازديدها شور و نشاط خاصي به منطقه آزاد ماکو و شهرهای ماکو،‌شوط و پلدشت داده است.

به گزارش فرینا، اين روزها طراوت طبيعت سرسبز، بهار زودرس، جوشش چشمه سارها، وجود رودخانه‌هاي خروشان، آثار تاریخی ، جلوه های کوه های زیبا و سواحل بي بديل سد ارس هزاران گردشگر را به سوي خود جلب كرده است.

برپايي بازي‌هاي بومي و محلي به عنوان عاملي براي پيوند نسل‌هاي قديمي و امروزي همراه با غذاها و موسيقي محلي توسط معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو شور و نشاط دو چنداني به بهار منطقه آزاد ماکو  داده است.

جشن نوروزگاه در روستاهای گردشگری منطقه آزاد ماکو از جمله روستای پورناک از جمله برنامه های سازمان  در نوروز بود که با حضور و استقبال گرم مردمی مواجه شد.

 معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری آئین نوروزگاه در روستای پورناک  گفت: روزانه تعداد زیادی از گردشگر نوروزی براي گذراندن تعطيلات به منطقه آزاد ماکو سفر می کنند که به همین منظور ده ها برنامه شاد و متنوع علاوه بر آمادگی اماکن تاریخی برای پذیرش میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

بهنام امیریان با بیان اینکه هتل ها و محل اسکان برای مسافران نیز در نظر گرفته شده است افزود: از چندماه گذشته برنامه های مدون برای توسعه گردشگری منطقه و معرفی این منطقه برای حضور مسافران تدارک دیده شده است و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو