با ایجاد شبکه گردشگری جزیره قشم محقق شد:

رشد 20 درصدی گرشگران بدون ایجاد ازدحام/ افزایش زمان ماندگاری گردشگران در جزیره

لینک کوتاه: freena.ir/detail/66039
ساعت 18:01 پنج‌شنبه 3 فروردين 1402
رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: اجرای موفق طرح شبکه گردشگری سبب شد با وجود افزایش 20 درصدی ورود گردشگران به این جزیره از ایجاد ازدحام در 2 شهر قشم و درگهان جلوگیری شود.

به گزارش فرینا، ایوب زارعی با بیان این مطلب افزود: ورود بیش از 175 هزار گردشگر به جزیره قشم در 5 روز اخیر (25 تا 29 اسفند 1401) به ثبت رسیده است.
زارعی ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 1400 دارای 20 درصد رشد است اما با این وجود شاهد ایجاد ازدحام در 2 شهر قشم و درگهان نیستیم.
رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: این مهم دارای دلایل مختلفی است که اجرای موفق طرح ایجاد شبکه گردشگری مهمترین علت آن است.
زارعی گفت: توجه به زیرساخت‌ها در مناطق روستایی، ساماندهی سایت های گردشگری و معرفی هدفمند جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی جزیره قشم در کنار ترویج بوم‌گردشگری از دیگر علت‌ها به شمار می رود.
وی بیان کرد: این اقدامات علاوه تمرکززدایی از شهرهای قشم و درگهان باعث بالا رفتن زمان ماندگاری گردشگران در جزیره قشم شده است و مهمانان نورزی می توانن برای حضور حداقل 5 روزه برنامه‌ریزی کنند.
رییس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمپ پارک‌های آفتاب2 و مهتاب در ساحل جنوبی، شهرهای سوزا، لافت و طبل و روستای سلخ نسبت به سایر اماکن، ظرفیت پذیرش بیشتری داشته و آماده میزبانی مطلوب از گردشگران هستند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو