رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم اعلام كرد؛

ممنوعيت ورود كاميون هاي باري به قشم تا پايان طرح نوروزي

رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از ممنوعيت ورود كاميون هاي باري به اين جزيره به جز وسايل نقليه حامل مواد غذايي و سوخت، تا پايان طرح نوروزي خبر داد.

به گزارش فرينا، افشار فتح الهي با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: اين تصميم در راستاي پايش ورودي اسكله پهل به لافت، پيشگيري از ترافيك و همچنين ارائه خدمات شايسته به انبوه ميهمانان و گردشگراني كه از نقاط مختلف كشور با وسايل نقليه شخصي و عمومي به جزيره قشم سفر مي كنند، گرفته شده است.
فتح الهي با اشاره به اينكه بسياري از فعاليت ها به ويژه در زمينه ساخت و ساز در ايام تعطيلات نوروزي تعطيل است، ادامه داد: در چنين شرايطي ورود كاميون هاي حامل مصالح ساختماني و موارد مشابه به جز حاملان مواد غذايي و سوخت تا پايان طرح نوروزي، ممنوع مي باشد.
رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بيان داشت: فراهم كردن بهترين شرايط براي حضور گردشگران در ايام تعطيلات نوروزي هدف مهم ستاد اجرايي خدمات سفر قشم است و انتظار داريم در اين ايام پذيراي حدود يك ميليون و 500 هزار گردشگر در قشم باشيم.
وي يادآور شد: طرح لايروبي اسكله هاي لافت و پهل با 60 ميليارد تومان هزينه از سوي سازمان منطقه آزاد قشم با هدف پهلوگيري همزمان هشت فروند شناور لندينگ كرافت (شناورهاي ويژه حمل خودرو) در شرايط جزر دريا انجام شده و هم اينك روند ورود خودورها به بيش از 30 فروند شناور لنديگ كرافت با سرعت در حال انجام است.
وي، از رئيسان كميته هاي 17 گانه ستاد اجرايي خدمات سفر قشم خواست تا پايان ايام تعطيلات نوروزي (15 فروردين 1402) روند ارائه خدمات به ميهمانان و گردشگران جزيره قشم، به صورت 24 ساعته ادامه داشته باشد.
شايان ذكر است؛ جزيره قشم به عنوان تنها دارنده ژئوپارك جهاني در خاور ميانه با داشتن ژئوسايت هاي منحصر بفرد از جمله طولاني ترين غار نمكي جهان، جنگل هاي درياي حرا، دره ستاره ها، دره تنديس ها، تنگه چاهكوه، جزاير ناز، دره ستاره ها، خليج دلفين ها و همچنين مردماني خونگرم و ميهمان دوست، در طول سال و به ويزه در مناسبت هاي مختلف همچون نوروز ميزبان گردشگراني از نقاط مختلف ايران و شماري از كشورهاي خارجي است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :