قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم:

نوروز 1402 فرصتی برای معرفی فرهنگ اصیل مردم قشم است

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: حجم گسترده ورود گردشگر به جزیره قشم در تعطیلات نوروز 1402 فرصتی مغتنم برای معرفی فرهنگ و پوشش اصیل مردم قشم است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور معاون امور مجلس رییس جمهور، افزود: آزادی و حجاب منحصر به فرد زنان در جزیره قشم می تواند به عنوان یک الگو معرفی شود.
حجت الاسلام آخوندی با اشاره به راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در قشم، گفت: فرهنگ اصیل و تمدن بی نظیر مردم قشم را باید با همکاری تمامی دستگاه های متولی به یک فرصت فرهنگی اجتماعی تبدیل کنیم.
وی، وسعت کاری این جزیره در حوزه عفاف و حجاب را یک هزار و 580 کیلومتر عنوان و ابراز داشت: 40 گروه عفاف و حجاب در قشم ایجاد شده و بانوان محجبه در ایام نوروز سفیران نشر فرهنگ و امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب خواهند بود.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از افتتاح نمایشگاه مد و لباس با نگاه اسلامی در آستانه عید نوروز 1402 خبر داد و گفت: اقدامات سنجیده‌ای برای ارتقای سطح عفاف و حجاب در جزیره اجرا خواهد شد و 30 روانشانس، استاد و حوزه و دانشگاه در سراسر جزیره برای پاسخگویی به پرسمان های جوانان و نوجوانان بویژه عفاف و حجاب در سطح جزیره مستقر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پویش «فرشتگان سرزمین من» با مشارکت دختران دهه 80 و 90 در سطح جزیره آغاز شده که در آن دختران محجبه با مرجعه به هم سن و سال های خود، اهدای روسری و گفت و گوی چهره به چهره آنان را به حجاب ترغیب می کنند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: کمیته های 17گانه این ستاد بی وقفه برای رقم زدن نوروزی شاد، پرنشاط و خاطره‌انگیز برای گردشگران در تلاش هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو