مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد:

ارتقاء زیرساخت‌های خدمات به گردشگران در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد خدمات سفر مناطق با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در نوروز پیش رو، زیرساخت‌های خدمات به گردشگران در 3 حوزه ارتقا یافته است.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد هفتگانه کشور و اعضای ستاد سفر نوروزی مناطق بیان داشت: با توجه به برگزاری 11 جلسه ستاد خدمات سفر در چابهار و احصا کاستی‌های موجود در حوزه میزبانی از گردشگران نوروزی، موفق به رفع نسبی این کاستی‌ها در سه حوزه شدیم.

مقدم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سه حوزه زیرساخت‌های عمرانی، تأمین سوخت و خدمات گردشگری افزود: با همکاری همه دستگاه‌ها موفق به مرتفع کردن بخشی از این کمبودها شده‌ایم.

**فعال‌سازی 450 میلیارد ریال پروژه عمرانی 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به فعال‌سازی و تأمین مالی 450 میلیارد ریال پروژه عمرانی افزود: بهره‌برداری از 3 کیلومتر جاده شناگاه که تا پیش از نوروز خدمات روشنایی آن نیز به پایان می‌رسد، بخشی از این اقدامات است.

به گفته مقدم، افزایش دو برابری ظرفیت‌های سرویس‌های بهداشتی از 94 به 188 چشمه و استقرار 24 چشمه پرتابل در مناطق مسافرپذیر بخش دیگری از تلاش‌های این سازمان درراستای افزایش رضایتمندی گردشگران است.

وی خاطرنشان کرد: افزودن 5 هکتار به ظرفیت کمپ پارک‌های موقت، برنامه‌ریزی برای انتقال بار ترافیکی به مناطق کمتر گردشگرپذیر، تطبیق سیما و منظر شهری برپایه اقلیم و فرهنگ بومی و فعال‌سازی 700 مترمکعب تصفیه‌خانه در بخش مدیریت پساب‌ها و فاضلاب به‌عنوان یک خواسته مهم گردشگران از دیگر اقدامات این منطقه در حوزه تأمین زیرساخت‌های خدماتی موردنیاز مسافران بوده است.

**حل مشکل سوخت با همکاری اعضای شورای تأمین

در ادامه این جلسه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: یکی از مشکلات احصا شده در حوزه کمبود سوخت بود که با همکاری اعضای شورای تأمین در تلاش برای رفع این چالش هستیم.

مقدم، به پهناور بودن استان و فاصله بیش از 850 کیلومتری چابهار تا شمالی‌ترین نقطه استان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود ناوگان هوایی و بالا بودن هزینه پروازها، استقبال از سفرهای خودرویی بالاست و کمبود سوخت موضوعی است که به توجه بیشتری نیاز دارد.

**افزایش زیرساخت‌های گردشگرپذیری در چابهار

وی، همچنین تلاش برای تهیه بسته‌های ارزان سفر را یکی از اقدامات مورد تأکید ستاد خدمات اجرایی سفر منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و ادامه داد: افزایش ایرلاین های فعال از 8 به 14 یکی از پیشرفت‌های ما در حوزه افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با توسعه صورت گرفته در حال حاضر ظرفیت پذیرش مسافر در حوزه پروازی به 44 هزار نفر در ماه رسیده که نسبت به سال گذشته ظرفیت ما را دو برابر کرده است.

مقدم، تعداد تخت‌های اقامتی سطح شهرستان را 1700 تخت عنوان کرد و گفت: شناسنامه‌دار کردن فضاهای محلی یکی از اقدامات معاونت فرهنگی و گردشگری ما برای رفع مشکل کمبود تخت است که با توجه به فرهنگ میهمان‌نوازی ساکنان چابهار موضوعی حل شده است و در این بخش کمبودی نداریم.

وی همچنین از افزودن 800 تخت موقت اقامتی به‌منظور خدمات بهتر به گردشگران نوروزی خبر داد و تأکید کرد: برای فراهم کردن محیطی مفرح، منطقه آزاد چابهار برنامه‌هایی در قالب جشن رمضان، با توجه به فرهنگ و ادبیات بومی منطقه طراحی کرده‌اند تا خاطره‌ای خوب برای گردشگران نوروزی به یادگار بماند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان با اشاره به برپایی بازارچه‌های افطار برای میزبانی از گردشگران گفت: طراحی فضاهایی به‌صورت سیاه‌چادر برای ارائه بسته‌های فرهنگی عفاف و حجاب و معرفی سنت‌های بومی این منطقه از دیگر برنامه‌های ما برای استقبال و میزبانی از گردشگران در نوروز 1402 است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو