همزمان با 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا؛

فرزندان شهدای منطقه آزاد ماکو تکریم و تجلیل شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65924
ساعت 12:23 دوشنبه 22 اسفند 1401
همزمان با 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، فرزندان کارمند شهدای منطقه آزاد ماکو تکریم و تجلیل شذنذ

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین گرامی داشت روز شهدا و در جمع فرزندان شاهد منطقه آزاد ماکو گفت: امنیت پایدار و اقتدار نظام اسلامی مرهون و مدیون شهدای والامقام است و هدیه ای است که همواره باید قدردان آن باشم.

حسین گروسی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مکتب شهدای دفاع مقدس یکی از راهبردهای مهم در زمینه ماندگاری و حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگ ایثار می باشد.

وی با بیان اینکه تکریم خانوده های معظم شهدا مختص به یک زمان نیست اضافه کرد: باید رشادت ها و خدمات شهدا و ایثارگران بطور کامل به نسل امروزی معرفی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران از سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند که عزت، امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون رشادت‌ و از خودگذشتگی آنان است.

گروسی باتاکید بر ضرورت تداوم راه شهدا گفت:باید خاطره ایثار و فداکاری ‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را زنده نگه داشته و مسیرشان را تداوم دهیم چرا که استحکام نظام اسلامی ثمره خون شهدا است.

امام جمعه شهرستان پلدشت  نیز گفت: روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ملت ایران مهمترین عامل اقتدار نظام اسلامی در تمام عرصه ها است.

حجت الاسلام وحید طالبی افزود: خدای متعال برای شهادت 6 جایزه تعیین فرموده است که نشان دهنده ارزش والا و جایگاه ویژه شان نزد اوست.

وی افزود: شهدا در زمره نیکوکارترین و محبوب ترین افراد در نزد خداست و پاداشی بس عظیم دارد. امام سجاد(ع) در روایتی ارزشمند، جایزه های شهدا از طرف خدا را برشمرده است. مزدی که شهید در این راه دریافت می کند؛ در واقع ارزشی کالایی است که او در مبایعه و معامله با خدا فدا کرده است.

امام جمعه پلدشت با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) افزود: برای شهید شش خصوصیت و خصلت از جانب خداوند است. یعنی خدا آن را به شهید وعده می دهد. هدیه ای که خدای متعال از جانب خودش به صورت مستقیم آن را به شهید هدیه می کند.

وی دفاع از دین اسلام را اصلی ترین مولفه کسب رضایت الهی دانست و اضافه کرد: شهدای اسلامی همواره به دنبال رضایت پروردگار و با روحیه شهادت طلبی جان خود را با معبودشان معامله کردند.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه مساله شهید و ایثارگری کهنه نمی شود اضافه کرد: موتور حرکت جایزه اسلامی بر روحیه ایثارگری و شهادت طلبی استوار است

فرماندار شهرستان ماکو نیز گفت: امنیت پایدار، دستاورد خون شهدا برای کشور است و ما باید تمام تلاشمان حفظ این امنیت از طریق وحدت و تحمل سلایق مختلف از هر دیدگاه باشد.

نادر کاظمی در این آئین با اشره به اینکه حمایت و صبر و بردباری خانواده معظم شهدا تکلیف ستودنی است افزود: انقلاب اسلامی که امروز شاهد آن هستیم و خاری در چشم ابرقدرت‌های جهان شده است حاصل خون پاک فرزندان این خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد مشکلات در مسیر توسعه کشور است اضافه کرد:‌اگر امروز کشور در شرایط بد اقتصادی مسیر پیشرفت و توسعه را بر خود نبسته و این مسیر را ادامه می‌دهد نشان از وجود همان روحیه ایثارگری و کار جهادی جوانان امروز و نسل حاضر است.

کاظمی گفت: ما باید بدانیم که شهدا با توکل و ایمان به تکلیفشان به بهترین شکل عمل کردند و امروز نوبت ما است که با خدمتگزاری و تلاش برای اعتلای نظام با تبعیت از رهبری و خدمت رسانی بتوانیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.

فرماندار شهرستان شوط نیز در این آئین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز جدی امروز جامعه دانست و گفت: در همین راستا تکریم خانواده معظم شهدا وظیفه تمامی مسوولان است.

شهروز بابازاده خدمت بی‌منت و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه هر فردی دانست و افزود: باید ایثارگری و فداکاری‌های ایثارگران برای دفاع از نظام و انقلاب را الگوی خود قرار داده و با کار جهادی مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم.

شایان ذکر است : در این آئین از فرزندان شهدای منطقه آزاد ماکو تجلیل به عمل آمد.

گالری تصاویر

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو