معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو خبرداد:

تردد بیش از یک میلیون و 972 نفر مسافر از مرز بازرگان و پلدشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65923
ساعت 12:22 دوشنبه 22 اسفند 1401
معاون فرهنگی‌، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال جاری یک میلیون و 972 نفر مسافر از مرزهای بازرگان و پلدشت در منطقه آزاد ماکو تردد کرده و جابجا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است.

به گزارش فرینا، بهنام امیریان در حاشیه جلسه شورای مدیران عامل و ستاد خدمات سفر مناطق آزاد کشور افزود: طی سال جاری، 95 هزار نفر شب اقامت مسافر در منطقه آزاد ماکو ثبت شده است که از این میزان، 19 هزار نفر گردشگر خارجی بودند.

امیریان اضافه کرد:  پیش بینی می شود میزان شب اقامت مسافران در منطقه آزاد ماکو به 267 هزار نفر در سال جدید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه معرفی و شناساندن منطقه آزاد ماکو برای گردشگران به عنوان مقصد سفر مهمترین برنامه سازمان منطقه آزاد ماکو برای سال 1402 است اظهار داشت:  منطقه آزاد ماکو دارای 147 جاذبه سفر می باشد که علیرغم ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون در معرفی به عنوان مقصد سفر موفق عمل نشده است.

وی از آمادگی فضای رسانه ای و شبکه های اطلاع رسانی برای معرفی منطقه آزاد ماکو برای سفرهای نوروزی خبرداد و بیان داشت: حضور در نمایشگاه گردشگری تهران و برگزاری جشنواره های متعدد از جمله جشنواره زمستانی که علیرغم برودت هوا با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو برای معرفی ظرفیت های گردشگری این منطقه بود.

معاون فرهنگی‌،ا جتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو، از تدوین 21 برنامه متنوع در ایام نوروز برای مسافران و ماکووندان خبر داد و گفت: فعال سازی پروازهای هفتگی فرودگاه ماکو از 2 پرواز به 5 پرواز در سال جدید و نیز آغاز پروازهای خارجی از این فرودگاه در سال 1402 از جمله اقداماتی است که به مرحله اجرا در خواهد آمد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو