مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معارفه شد

با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محسن سلیمانی» به عنوان «مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر» معارفه شد.

به گزارش فرینا، در مراسمی با حضور مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محسن سلیمانی به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معارفه شد.
«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی خطاب به محسن سلیمانی آورده است: 
به استناد تبصره (1) ماده (5) مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و به پیشنهاد مدیرعامل محترم سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و نظر به مراتب تعهد و سوابق جنابعالی به موجب این حکم به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معرفی می‌شوید.
امید است که با اتکال به خداوند متعال، بهره گیری از همکاری‌ها و امکانات موجود در انجام وظایف محوله به‌ویژه اشتغال‌زایی و حفظ اشتغال موجود از طریق مساعدت و نقش‌آفرینی در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی موفق و موید باشد.

**تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر حمایت می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این آئین اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران در این منطقه صورت گرفته است و شاهد تلاش‌های جهادی برای تولید و اشتغال از سوی بخش خصوصی هستیم.
احمد دشتی‌زاده با اشاره به همکاری مطلوب بین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از مدیر پیشین واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تقدیر و تشکر می‌کنیم و برای مدیر جدید این واحد آرزوی توفیق و سربلندی داریم.
دشتی زاده، از پیگیری مسائل و مشکلات شرکت‌های مستقر در این منطقه خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ستاد تسهیل را برای رفع مشکلات منطقه تشکیل خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: برای رفع مشکل شرکت‌ها با بانک‌ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تشکیل و موضوعات و مشکلات شرکت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

** توسعه کارورزی در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در این مراسم اظهار داشت: در استان بوشهر 346 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و 23 هزار واحد کارگری داریم که تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.
مصدق کشاورزی، حمایت از تولید اشتغال و توسعه بهره‌وری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: رسیدگی به سه هزار و 400 پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و چهار تا پنج هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار است.
کشاورزی، رفع مشکلات کارگری در منطقه ویژه اقتصادی پارس را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و افزود: 14 تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را تشکیل دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، از امضای یک تفاهم همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد و بیان کرد: تامین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان است.
کشاورزی، سهمیه اشتغال امسال استان بوشهر را 21 هزار و 400 نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 27 هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش 25 درصدی است.
وی، به عقب‌افتادگی تاریخی استان بوشهر در زمینه مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر نهادینه شود. فقط 32 درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش تحصیل می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، توسعه کارورزی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: از کارفرمایان درخواست داریم که زمینه آموزش کارجویان در محیط واقعی کار را فراهم کنند.

** ساماندهی حوزه کار و کارگری با جدیت دنبال می‌شود

مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار داشت: هر کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید با همه سختی‌ها و مشکلات برای خدمات‌دهی بهتر و بیشتر تلاش کند.
عباسی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید استفاده شود.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای ایجاد اشتغال تاکید کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری عظیمی برای ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر داشته‌اند و باید برای حفظ و ماندگاری و توسعه اشتغال در این منطقه تلاش شود.
مشاور معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون کار تصریح کرد: ساماندهی حوزه کار و کارگری با جدیت دنبال می‌شود.
وی تاکید کرد: اشتغال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر فردی که شاغل می‌شود روی جمع کثیری تاثیرگذار است.

در این مراسم از خدمات «یوسف صداقت» مدیر پیشین واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تقدیر شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :