مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

پلدشت قابلیت تبدیل به قطب امنیت غذایی کشور را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شهرستان پلدشت قابلیت تبدیل به قطب امنیت غذایی کشور را دارد.

حسین گروسی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کاشت 220 هزار درخت مثمر در منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگاران،‌ این منطقه را منطقه‌ای مستعد با ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه کشاورزی و مردمانی پرتلاش توصیف کرد و افزود: سرمایه گذاری های خوب خوب و اثربخشی در مسیر امنیت غذای در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته لذا  یکی از مهم‌ترین مصادیق دانش بنیان شدن اقتصاد، زنجیره ارزش غذا است.

وی با بیان اینکه زنجیره ای شدن کشاورزی و صنعت یک مدل نوین بر ای توسعه منطقه است اضافه کرد: استفاده از تخصص نخبگان، جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش کیفیت و تولید با استفاده از  مدل زنجیره تولید و درنهایت هم افزایی منجر به توسعه اقتصادی می شود بطوریکه تجربیات و امکانات اندک با هم جمع شده و نیروی قابل توجهی برای پیشرفت منطقه ایجاد خواهد شد.

گروسی با اشاره به سفارشات ائمه معصومین(ع) در خصوص درختکاری افزود: تعداد 220 اصله درخت مثمر به یاد 220 شهید ایران اسلامی که ثمره خون آنان امروز امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را شاهد هستیم کاشته شد و برای 420 درخت به یاد 420 شهید منطقه آزاد ماکو (نشان نهال ایثار مزین به نام شهدای این منطقه) نصب شد.

وی اضافه کرد: این درختان در زمینی به وسعت 2000 هکتار از اراضی مرغوب این منطقه (دشت زیدون) که در طی چندین ماه آماده سازی شده، در حال کاشت است.

گروسی به تاکبدات مقام معظم رهبری در خصوص درختکاری و کاشت درخت مثمر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهرستان پلدشت قابلیت تبدیل به قطب امنیت غذایی کشور را دارد با جدیت زنجیره تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دنبال می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :