در آخرین جلسه شورای ترافیک منطقه قشم در سال 1401 بیان شد:

لزوم مدیریت ترافیک در نوروز 1402/ افزایش 60درصدی ورود گردشگران به قشم در 11 ماهه سال 1401

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65876
ساعت 09:04 سه شنبه 16 اسفند 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آخرین جلسه شورای ترافیک این منطقه آزاد در سال 1401 بر لزوم مدیریت ترافیک ترددی گردشگران جزیره تأکید کرد.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در سومین و آخرین جلسه شورای ترافیک امسال با اشاره به رشد 60 درصدی مسافران در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 1400 بیان داشت: با توجه به این افزایش و آمار 840 هزارنفری مسافران نوروز 1401،  انتظار داریم در ایام نوروز 1402، میزبان بیش از یک‌میلیون و 500 هزار گردشگر باشیم.

فتح الهی، خواستار مدیریت ترافیک در معابر درون و برون‌شهری با همکاری تمامی نهادهای مسوول متناسب به پیش‌بینی ورود گردشگران در نوروز 1402 شد و افزود: نصب تابلوها و علایم هشدار و راهنما به‌ویژه در جاده‌های ورودی مانند محور لافت به درگهان، بهسازی سرعتکاه ها در مبادی ورودی میدان‌ها و استقرار پایگاه‌های هلال‌احمر در تمامی مبادی ورودی جزیره باید به‌دقت برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی همچنین بر لزوم رفع موانع و سد معبرها تأکید کرد و ادامه داد: به جهت خدمات شایسته‌تر به گردشگران ضمن افزایش تعداد پارکینگ‌ها، مدیریت این مجموعه‌ها به خیریه‌ها واگذار شده تا هم قیمت‌ها تعدیل ‌شده و هم فضای اقتصادی درخوری برای افراد تحت پوشش این فعالان خیر مهیا شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تأکید کرد که فعالیت پارکینگ‌های مذکور باید به‌صورت شبانه‌روزی و همراه با خدمات نگهبانی باشد.

فتح الهی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رفع نواقص احتمالی و توسعه خدمات ایمنی در بخش جاده‌ها و معابر درون‌شهری، این منطقه آزاد در نوروز 1402 میزبان شایسته‌ای برای هم‌وطنان از سراسر کشور باشد.

**تهیه و نصب علایم ترافیکی بااعتباری بالغ‌بر 120 میلیارد ریال

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه از تهیه و نصب علایم ترافیکی در محورهای درون و برون‌شهری جزیره خبر داد و گفت: حدود 120 میلیارد ریال اعتبار تهیه این علایم بوده است.

محمد قدسی، همچنین به نصب تابلوها و علایم راهنما در مبادی ورودی جزیره اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت پارکینگ‌های شهر درگهان، لکه‌گیری معابر درون‌شهری، کاهش سرعتکاه های غیراصولی، ترمیم سرعتکاه های لازم، نصب تابلوها و چراغ‌های هشدار، نصب چراغ‌های چشمک‌زن در مسیر ساحل جنوبی از دیگر اقدامات برای مدیریت بهتر تردد در مسیرهای درون و برون‌شهری جزیره است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان در جلسه نیز به ایراد نقطه نظرات خود در خصوص هرچه بهتر کردن خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره به‌ویژه در تعطیلات نوروزی پیش رو، پرداختند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو