تاکید بر ساماندهی و زیباسازی مسیر ماکو ـ بازرگان در آستانه نوروز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65841
ساعت 09:19 يکشنبه 14 اسفند 1401
رئيس كميته زيرساخت ستاد اجرايي خدمات سفر منطقه آزاد ماكو  با اشاره به فرا رسیدن نوروز و افزایش ورود گردشگر، بر ساماندهی مبلمان شهری، رفع آلاینده های دیداری و زیبا سازی سیما و منظر شهری بخصوص در مسیر اتوبان ماکو ـ بازرگان  تاکید کرد.

به گزارش فرینا، علی داداش زاده با بیان اینکه برای ایجاد انسجام در رفع مشکلات باید تمام دستگاه های خدمات رسان در شهرستان ها بسیج شوند افزود: اقدامات زیرساختی کلان  و زیباسازی های منظر و مبلمان شهری و بهداشت عمومی منطقه آزاد ماکو به واسطه وسعت بسیار زیاد و تازه تاسیس بودن آن در مقایسه با سایر مناطق آزاد دیگر به چشم نمی آید.

داداش زاده با تاکید براینکه باید در شان و جایگاه مردم منطقه خدمات دهیم اضافه کرد: مسیر ماکو ـ بازرگان یکی از مسیرهای پرتردد و مهم می باشد که ساماندهی حاشیه این جاده برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: مدیرعامل سازمان به موضوع جذب توریست و زیباسازی منظر شهری تاکید زیادی دارد لذا باید از فرصت و مزیت های منحصر به فرد ماکو استفاده شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو، تعدد شرایط اقلیمی منطقه را فرصتی ارزشمند برای جذب توریست عنوان کرد و افزود: از زیرساخت های توریستی، گردشگری، طبیعت گردی و آثار تاریخی باید به نحو احسن استفاده شده و این ظرفیت ها از طریق مسافران نوروزی به دیگر نقاط کشور معرفی شوند.

داداش زاده با بیان اینکه جذب گردشگر تاثیرات بسزایی دز اشتغال تولید و خدمات خواهد داشت گفت: سالانه 2 میلیون مسافری که منطقه آزاد ماکو تردد می کنند لزوم توجه به گردشگری و ایجاد شرایط اقامت پذیری آنان در این منطقه را دوچندان می کند.

وی از ساماندهی و رسیدگی به حاشیه جاده ده کیلومتری ماکو ـ بازرگان خبر داد و اظهار داشت: مشکلات این مسیر از جمله تغییرکاربری های غیرمجاز حاشیه جادها، عرضه مواد غذایی و خوراکی غیربهداشتی و غیراصولی سیار، مشکلات بهداشتی،‌ گنداب و زباله های در حاشیه این جاده،  توقف و پارک کامیون ها و … با همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان منطقه و شهرستان ماکو برطرف می شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو