ایجاد رشته های هتلداری و گردشگری در مدارس مناطق آزاد 

در نشست تخصصی بررسی مسائل آموزش و پرورش مناطق آزاد بر ایجاد رشته های هتلداری و گردشگری در این مدارس باهدف  اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان این مناطق تاکید شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در محل دبیرخانه مناطق آزاد برگزارشد بر تهیه سند آمایش تحول در آموزش و پرورش مناطق آزاد باهدف کمک به ایجاد اشتغال در این مناطق تاکید شد.
براساس این سند قرار است رشته هایی نظیر شیلات، تعمیر موتورهای دریایی و طراحی دوخت در مناطق آزاد توسعه یابد تا فارغ التحصیلان این رشته ها بتوانند متناسب با جغرافیا و ظرفیت مناطق آزاد شغل مناسب داشته باشند.
ارتقاء سطح کیفیت آموزشی بخصوص در رشته های فنی و حرفه ای، تجهیز کارگاه های مرتبط با این رشته ها و همچنین ایجاد دوره های کارورزی دراین رشته ها از اهم مواردی بود که در این نشست تخصصی بر آن تاکید شد.
در این نشست همچنین بر فعال سازی ظرفیت مشارکت خیرین مدرسه ساز و جذب و جلب مشارکت مردمی درجهت ایجاد مدارس در نواحی  کمتر برخوردار مناطق آزاد  تاکید شد.
در این نشست همچنین قرار شد با فراهم کردن امکانات مرتبط و لازم زمینه هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان مناطق آزاد در المپیادهای بین المللی و ملی تاکید شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو