پوستر اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند رونمایی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65790
ساعت 15:29 چهارشنبه 3 اسفند 1401
سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه فیلم و عکس و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان و عکاسان منطقه آزاد اروند؛ اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند را برگزار می کند.

به گزارش فرينا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در آئین رونمایی از  پوستر اولین جشنواره بین المللی فیلم وعکس اروند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه فیلم و عکس و ایجاد رقابت سازنده بین فیلمسازان و عکاسان منطقه آزاد اروند اولین جشنواره بین المللی فیلم و عکس اروند را برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عادل فریحی در خصوص اهداف این جشنوار، اظهار داشت: تقویت جایگاه فیلم کوتاه و عکس به عنوان جریانی مستقل و اندیشمند در حوزه هنری منطقه آزاد اروند، شناسایی و معرفی استعدادهای منطقه آزاد اروند، به روز رسانی دانش فیلم سازان و عکاسان منطقه آزاد اروند، تقویت چرخه اقتصادی فیلم کوتاه و عکس با فراهم کردن زمینه های بازاریابی داخلی و خارجی و گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه و عکس؛ از جمله اهداف این جشنواره است.

وی در توضیح بخش های این جشنواره  توضیح داد: در بخش فیلم کلیه فیلم های کوتاه تولید شده از سال 1396 در چارچوب اهداف جشنواره با حداکثر زمان 30 دقیقه و در انواع گونه های: داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می توانند حضور یابند و هر فیلمساز مجاز به ارسال 2 اثر است، در بخش عکس همه عکاسان می توانند با موضوع آزاد وحداکثر 5 قطعه عکس با فرمت JPG  آثار خود را ارسال نمایند و در نهایت و در  بخش بین الملل فیلم نیز آثار فیلمسازان استان بصره عراق شرکت خواهند نمود.

حجت الاسلام و المسلمین فریحی، تصریح کرد: در کنار برنامه های اصلی،  برنامه های جنبی نظیر برگزاری کارگاه های آموزش فیلم و عکس با حضور اساتید ملی و برگزاری اردوهای آموزشی نیز در دستور کار عوامل اولین جشنواره بین المللی فیلم وعکس اروند قرار گرفته است.

گفتنی است؛ آخرین مهلت ارسال آثار : 7 اسفند 1401،زمان برگزاری جشنواره 13 تا 16 اسفند 1401، اختتامیه 17 اسفند 1401- ساعت 19- سینما مهر آبادان و محل ارسال آثار: دفتر انجمن سینمای جوان آبادان واقع در ساختمان سینما مهر است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو