آغاز عملیات اجرایی دو پروژه تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65732
ساعت 14:12 چهارشنبه 26 بهمن 1401
عملیات اجرایی نخستین کارخانه تولید کانتینر خاورمیانه و یک واحد صنعتی تولید پودر گچ‌ در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.

به گزارش فرینا، سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس امروز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها گفت: شرکت باریت فلات ایران در زمینه‌ی تولید پودر گچ، 2.1 میلیون دلار و شرکت داریک پارسین در زمینه‌ تولید کانتینر، 31.5 میلیون دلار در این منطقه سرمایه گذاری می کنند.

کامران داستانی افزود: مساحت سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 2 هزار و 550 هکتار است و طبق برآوردها طرح‌های زیرساختی آن در مدت‌زمان تقریبی پنج سال به‌صورت کامل به بهره برداری می رسد.

داستانی، تعداد پروژه‌های جانمایی شده در سایت توسعه را 18 طرح اعلام و اضافه کرد: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ و قیر بخشی از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌هاست.

وی ادامه داد: تاکنون قرارداد 12 شرکت در این محدوده‌ صنعتی و معدنی نهایی شده است و این 12 شرکت در 297 هکتار فعالیت خواهند کرد.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، میزان سرمایه‌گذاری محقق شده در این 12 پروژه را 746.2 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با نهایی شدن این پروژه‌ها، 2 هزار و 109 نفر مشغول به کار خواهند شد.

داستانی در پایان طرح‌های در دست اجرای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سایت توسعه‌ را نیز تشریح کرد و افزود: سامانه کنترل و هدایت سیلاب، طراحی و اجرای معابر، شبکه برق‌رسانی و روشنایی معابر، گازرسانی به سایت توسعه، آب‌رسانی به سایت توسعه، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، احداث خطوط ریلی و احداث مرکز مخابرات ازجمله این طرح‌ها هستند.

گفتنی است این دو پروژه در سایت توسعه‌ی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس اجرایی خواهد شد و 19 هکتار زمین جهت احداث آن‌‌‌ها اختصاص پیدا کرده است و برای 233 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو