خاندوزی در نشست رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تأکید کرد؛

وزارت اقتصاد با تمام ظرفیت در خدمت ارتقاء صادرات و تولید كشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با انجمن ها و تشکل های فعال اقتصادی کشور اظهار داشت: تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های وزارت اقتصاد برای ارتقاء صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور استفاده کنیم.


به گزارش فرینا به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در این نشست پس از شنیدن دیدگاه ها، نکات و نقطه نظرات و انتقادات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان اظهار داشت: تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های وزارت اقتصاد برای اینکه خواسته ها و تقاضاهای صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور تحقق یابد، استفاده کنیم.

خاندوزی افزود: اگر در این زمینه نیاز به اقدام از سوی شورای پول و اعتبار و یا سایر نهادهای بالا دست دیگری باشد نیز پیگیری ویژه ای انجام خواهیم داد تا روحیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان در کشور به اقتصاد باز گردد.

وی در ادامه گفت: اگر ما را حداقل با اقدامات یکسال و نیم اخیر خود بسنجید، می بینید که خود دولت داوطلب شد، نرخ مالیات25 درصدی را به 20 درصد کاهش دهد و امسال نیز نرخ 20 درصدی به 18 درصد کاهش یافت.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش گفت: در حالیکه دولت گرفتار کسری بودجه است وهمه توقع دارند حقوق های کارکنان بیشتر افزایش یابدو درآمدهای مالیاتی بیشتری اخذ شود، اما شاهد هستیم که همان دستگاهی که متولی امور مالیه کشور است، پیشنهاد می دهد که اصلاحات در بخش مالیاتی صورت بگیرد.

خاندوزی این اقدامات را نشان دهنده تعهد و اعتقاد عملی دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی به رونق تولید و صادرات در کشور دانست و افزود: سود تولیدات و صادرات باید شیرین وارد جیب فعال اقتصادی شود تا دولت بتواند از این سود تحقق یافته مالیات بگیرد و تنها از این مسیر است که چرخ اقتصاد در بلند مدت خواهد چرخید. وزیر اقتصاد کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور را وظیفه دولت دانست و تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید بتوانند بازارهای بیرون را فتح کنند و در این زمینه دولت هر کمکی که برای افزایش درآمد ارزی آنها لازم است انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دولت آماده است از درآمدهای کوتاه مدت خود چشم پوشی کند تا بدین وسیله تولیدکنندگان وصادرکنندگان به درآمدهای پایدار و بلند مدت دست یابند، اظهار داشت: ما آماده ایم دو سال یا سه سال از این درآمدها چشم ببندیم آما قطعا در سالهای بعد که این صنایع به سودآوری و بهره برداری لازم رسیدند و توانستند در بازارهای کشورهای دیگر موفق عمل کنند، نه تنها برند و اعتبار برای مردم و تولید وکالای ایرانی کسب خواهند کرد بلکه زمینه ایجاد درآمد برای دولت را نیز فراهم خواهند کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع مسیر های سبز و آبی نیز گفت: اتفاقی که در هفته گذشته در سامانه تراز افتاد و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خوش حساب تقدیر کردیم، خودمان را مکلف کردیم که یک دفتر در سازمان مالیاتی و یک دفتر در گمرک جمهوری اسلامی مستقر باشد که در این زمینه خدمت ویژه به خوش حسابان در حوزه تولید و صادرات ارایه کنیم.

خاندوزی افزود: اگر شرکتی شغل بیشتری ایجاد کند و یا صادرات بیشتری انجام دهد و خوش حساب تر و قانون مدارتر باشد قطعا با افتخار برای چنین فعالان و شرکتهایی وقت خواهیم گذاشت و خدمات بیشتر و بهتری به آنها ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان امروزمقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست های اصل 44 در جمع فعالان اقتصادی کشور گفت: حرکت به سمت بخش خصوصی و تقویت این حرکت یک اقدام شایسته بود.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه نباید به بی اعتمادی بین بخش دولتی و خصوصی دامن زده شود، افزود: به محض اینکه بنده رفتم و یک فرد دیگری به جای من وزیر شد یا دولت عوض شد و یا فلان مقام قضایی عوض شد بخواهیم به بی اعتمادی دامن بزنیم و قرارداد ها رو لغو کنیم و از نو شروع به تکرار کنیم منجر به بی اعتمادی بخش خصوصی به دولت خواهد شد.

خاندوزی با اشاره به اینکه دولت، رییس جمهوری و روسای قوا به این نتیجه گیری رسیده اند که با به کارگیری خبره ترین گروه ها و کارشناسان رسمی موضوع مولد سازی دارایی های مازاد دولت اجرا شود، افزود: این سیاست به نحوی صورت خواهد گرفت که احدی نتواند مرتکب شود و وقتی که دولت و حاکمیت تصمیمی گرفت، قطعا پای تصمیم خود خواهد ایستاد و همین روش است که منجر به ایجاد اعتماد شده و شایسته تقدیر نیز هست.

گفتنی است روسا و مسئولین برخی از اتحادیه های بزرگ صنعتی و تولید کشور از جمله، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، انجمن آردسازان ایران و انجمن قطعه سازی همگن صنایع خودروسازی در این نشست حاضر بودند که به طرح دیدگاه ها، انتقادات و نقطه نظرات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :