وزیر اقتصاد در مجمع عمومی سالانه سازمان اموال تملیکی؛

افزایش خروجی و عملكرد نشان دهنده اراده موجود در سازمان است

مجمع عمومی سالانه سازمان جمع آوری و فروش اموال تلملیکی با حضور وزیر اقتصاد، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، اعضاء هیات عالی نظارت، حسابرس و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان روز نهم بهمن ماه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، در ابتدای این جلسه اعضای هیات مدیره سازمان، گزارش عملکرد سال منتهی به 29 اسفند 1400 را ارایه نموده و پس از آن گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان در خصوص صورت های مالی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای استماع و اتخاذ تصمیم توسط مجمع عمومی ارایه شد.

در ادامه این جلسه وزیر اقتصاد ضمن تقدیر از حضور اعضای مجمع عمومی این سازمان از جمله حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، دکتر رحیمی وزیر دادگستری و اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان اظهار داشت: تدوام مسیر کنونی توسط سازمان در آینده حایز اهمیت است .

خاندوزی افزود: از منظر ناظر بیرونی برای سازمانی که نه چندان در حوزه پرسنل و نه در حوزه بودجه و سایر اختیارات مقدورات ویژه ای به آن افزوده نشده است اما همتی که مدیران و کارکنان این سازمان کردند خروجی های عملکردی آن به شکل محسوسی افزایش داشته است و این پیام خوبی است از اراده ای که در سازمان اموال تملیکی است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه این سازمان محل تلاقی حوزه اجرایی و بخش تجاری کشور با حوزه قضایی است گفت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می تواند نقطه ملاقات مطلوبی از دو قوه مجریه و قضاییه محسوب بشود.

خاندوزی در ادامه گفت: موضوع حایز اهیمت دیگری که در عملکرد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قابل مشاهده است، ظرفیت گسترده ای است که در این زمینه وجود دارد و اگر سرعت خروج کالاها کنترل شود، می توانیم بسیار بیش از این در حوزه عملکرد سازمان کار کنیم.

وی در ادامه و در تشریح این موضوع گفت: بخش مهمی از سرعت خروج کالاها بستگی به این دارد که مهلت های قانونی که درحوزه تعزیرات و محاکم وجود دارد رعایت شده و احکام در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شود تا مجری نیز بر اساس احکام صادره اعم از اینکه اموال اعاده شود یا اگر قرار است مزایده ای برقرار شود، اقدام کند.

وزیر اقتصاد در ادامه و خطاب به دکتر اجتهادی مدیر عامل سازمان گفت: در پایان هر ماه گزارشی از میزان ورودی ها و خروجی ها و همچنین میزان عقب افتادگی ها اعم از احکامی که باید صادر شود را تهیه کرده و به دادستان محترم کل کشور ارایه شود ، تا به این ترتیب کمک شود که مسئولین به شکل مستمر در جریان تحول امور قرار گیرند.

خاندوزی در ادامه سخنانش تاکید کرد: در سال آینده سامانه های یکپارچه سازمان باید به طور کامل پیاده سازی و اجرا شود و در این زمینه می توان درصدی از درآمدهای اختصاصی سازمان را صرفا به تجهیز و توسعه سامانه ها تخصیص داد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور و عضو مجمع عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن تقدیر از عملکرد این سازمان در یکسال و نیم اخیر دستاوردهای آن را به ویژه در زمینه ساماندهی به اموال و انبارهای این سازمان حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: علیرغم اقدامات قابل توجهی که در این زمینه صورت گرفته است، قطعا زمینه برای کار بیشتر و بهبود فرایندها در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد و انشااله در مجمع عمومی سال آینده این سازمان شاهد عملکرد بهتر در حوزه اموال منقول و به ویژه غیر منقول باشیم .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو