مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

در دهه فجر 30 کلاس درسی جدید در منطقه آزادماکو به بهره برداری می رسد

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در دهه فجرسال جاری،‌ 30 کلاس درسی جدید در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، قهرمان رحمانی در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو که با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: در حال حاضر 346 مدرسه کانکسی در سطح استان آذربایجان غربی داریم که براساس طرح شهید پناهی حذف مدارس کانکسی با اولویت مدارس کانکسی بالای 10 دانش آموزان را در دستور کار داریم.

رحمانی ادامه داد: در شهرستان پلدشت 14 کلاس تخریبی و 78 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارند، در شهرستان شوط 9 کلاس تخریبی و 53 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارند و در شهرستان ماکو 14 کلاس تخریبی موجواست و 103 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر استاندار آذربایجان غربی به منطقه آزاد ماکو 27 مصوبه در خصوص آموزش و پرورش داشتیم اضافه کرد: احداث 190 کلاس درس در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اگر اعتبارات تعیین شده تخصیص یابد رشد سرانه را در منطقه آزاد ماکو شاهد خواهیم بود.

رحمانی، خواستار فعال شدن مجمع خیرین شهرستان های منطقه آزاد ماکو شد و گفت: 6 هزار میلیارد تومان برای احداث فضای آموزشی در منطقه آزاد ماکو نیاز است تا به متوسط کشوری برسیم و در این خصوص مشارکت مردمی برای ارتقای سرانه آموزشی منطقه ضروری است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :