در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر قشم انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه 3 جانبه توسعه و تجهیز صنعت نفت در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65567
ساعت 09:34 شنبه 8 بهمن 1401
تفاهم‌نامه 3 جانبه توسعه و تجهیز صنعت نفت مابین مرکز بین المللی رشد قشم، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (OICO) در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد، امضا شد.

به گزارش فرینا، مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: جزیره قشم، با قرارگیری در موقعیت استراتژیک و برخورداری از 17 میدان نفتی و گازی نقش ممتازی در حوزه انرژی کشور و منطقه دارد و آینده روبه رشد این صنعت در جزیره فراهم ساختن زیرساخت‌ها را ضروری ساخته است.

فرزاد خلفی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه پایدار جزیره در حوزه انرژی، آموزش نیروی انسانی متخصص، فراهم ساختن بستر تجهیز و تعمیر صنایع نفت و گاز ضروری است و امضای این تفاهم‌نامه کمک شایانی برای دستیابی به این اهداف خواهد بود.

به گفته خلفی، همکاری مشترک در بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید حوزه نفت و انرژی و با رویکرد نیازمندی‌های منطقه آزاد قشم برای تبدیل‌شدن به هاب انرژی منطقه یکی دیگر از اهداف مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: همچنین تجاری‌سازی فناوری‌های موردنیاز صنعت نفت کشور با رویکرد حوزه منطقه آزاد قشم و همکاری مشترک برای انجام کلیه خدمات مشاوره‌ای، مطالعاتی و تحقیقاتی، آزمایشگاهی، آموزشی و سایر خدمات از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌نامه می‌باشد.

مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم در پایان یادآور شد: تشکیل و فعال نمودن حلقه‌های تحقیق و توسعه به‌منظور ارتقای دانش فنی و مهارت‌آموزی نیروهای انسانی موجود در منطقه آزاد قشم نیز جزو اهداف این همکاری مشترک به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، این تفاهم‌نامه با حضور مختار گرشاسبی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، امیر بیات ترک رئیس هیات مدیره شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت(OICO)، فرزاد خلفی مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم، مهدی نصیری مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم، داود فرهانی رییس تجاری‌سازی پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از فعالان این حوزه به امضا رسید.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو