در دیدار معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و امام‌جمعه شهرستان مطرح شد؛

استفاده از فرهنگ غنی جزیره قشم برای معرفی هویت ملی خلیج‌فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65565
ساعت 16:26 چهارشنبه 5 بهمن 1401
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران زیرمجموعه این معاونت با امام‌جمعه شهرستان قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام محمد سعید آخوندی در این جلسه اظهار داشت: تقویت جامعه محلی، حفظ محیط‌زیست و رونق صنعت گردشگری به‌عنوان اولویت‌های مجموعه منطقه آزاد قشم مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام آخوندی ادامه داد: با برنامه‌ریزی خوب‌ صورت گرفته شاهد رشد میزان گردشگران داخلی و خارجی قشم از ابتدای سال جاری بودیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک این جزیره تبدیل به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور شود.

وی، با قدردانی از حمایت‌های امام‌جمعه شهرستان قشم، افزود: عملکرد خوب مدیریت‌های مختلف در کنار همکاری و همراهی تمامی بخش‌ها می‌تواند زمینه‌ساز میزبانی شایسته گردشگران در ایام گردشگرپذیر به‌ویژه تعطیلات نوروز پیش رو باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: معرفی قشم به‌عنوان قطب گردشگری مؤمنانه و مسئولانه، حفظ محیط‌زیست و تقویت جامعه محلی برنامه‌هایی است که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی ساکنان جزیره شود.

امام‌جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: خوشبختانه در دوره جدید شاهد توجه بیشتر به مسایل فرهنگی هستیم که این موضوع رضایت ساکنان جزیره را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا حاجبی ادامه داد: هم‌زمانی ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان و فصول گردشگرپذیری جزیره قشم، فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن گردشگری مؤمنانه، مسوولانه و خانواده محور در این منطقه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجبی افزود: با استفاده از توان جامعه محلی و معرفی ظرفیت‌های موجود در روستاهای جزیره باید برای احیای هویت ایرانی و نام تاریخی خلیج‌فارس برنامه‌ریزی کرد.

وی بابیان اینکه عملکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری آبروی منطقه آزاد قشم است، تصریح کرد: برای برگزاری همایش‌های فرهنگی و مذهبی، محافل انس با قرآن و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف براساس فرهنگ بومی غنی منطقه باهدف معرفی بهتر ظرفیت‌های جزیره قشم باید برنامه‌ریزی شود.

امام‌جمعه شهرستان قشم خاطرنشان کرد: ایجاد و استفاده از ظرفیت صداوسیما و ایجاد شبکه تلویزیونی و رادیویی اختصاصی در جزیره قشم می‌تواند به معرفی بهتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های منطقه کمک کند.

گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام سید احمد حسینی، مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزش، سید محمد هاشم داخته، مدیر محیط‌زیست، سجاد اشگرف، سرپرست ژئوپارک جهانی قشم، ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و احمد سلامتی، مدیرکل ارشاد منطقه آزاد قشم نیز به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه‌های تحت مدیریت خود پرداختند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو