مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در دو ماه آینده/ آماده اجرای همه طرح ها و موافقت نامه ها در جزیره قشم هستیم

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح طرح های جدید و افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در دوماه آینده خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شاه میرزایی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم بیان کرد: هم‌اکنون 70 مجتمع پتروشیمی با مجموع ظرفیت سالانه 90 میلیون تن در کشور فعال هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در دهه فجر و تاپایان سال، 4 میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود.
شاه میرزایی ادامه داد: ما مصمم هستیم که با کمک فعالان، سرمایه‌گذاران، دانشمندان و متخصصان صنعت پتروشیمی به نقطه بلند بومی‌سازی فناوری‌ها، دانش‌های فنی، تجهیزات و کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش این صنعت دست یابیم.
وی به برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه اشاره کرد و افزود: براساس این برنامه و با بازنگری انجام‌شده در طرح‌ها و مجوزهای داده شده این صنعت، زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تکمیل و همه محصولات مورد نیاز صنایع دیگر نیز تولید خواهد شد تا از واردات محصولات زنجیره پتروشیمی جلوگیری شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی بی‌انتهاست، گفت: همه سرمایه‌گذاران، فعالان، متخصصان، دانشمندان و دانشگاه‌های کشور را برای کمک به توسعه این صنعت دعوت می‌کنم.
شاه میرزایی تاکید کرد: خودمان را متعهد می‌دانیم و آماده همکاری برای اجرای همه طرح‌ها و موافقت‌نامه‌های اصولی داده‌شده منطبق بر مقررات در جزیره قشم هستیم و از همه سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که به کمک ما برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش بیایند و از هر ظرفیتی برای تحقق آن بهره بگیریم.

بنابراین گزارش، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم با حضور دکتر افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران حوزه انرژی کشور برگزار شد.

این نمایشگاه به همراه پنل های تخصصی، از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو