آمادگی تله کیش برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65539
ساعت 12:24 دوشنبه 3 بهمن 1401
سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه کیش (تله کیش)، از افزایش ظرفیت پهنای باند و همچنین افزایش ظرفیت سایت های موجود به منظور ارائه ارتباطات پایدار در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد عزیزی گفت: در راستای وظایف این اپراتور در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402و با توجه به پیش بینی افزایش ورود گردشگران و حجم استفاده از ابزارهای ارتباطی در این ایام  تدابیر لازم اندیشیده شده است.

عزیزی، تصریح کرد: هماهنگی های لازم با اپراتور های ارائه دهنده خدمات ارتباطات سیار در جزیره جهت افزایش ظرفیت پهنای باند و ظرفیت سایت های موجود به منظور ارائه ارتباطات پایدار در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به این که عموم مردم در ایام نوروز از ابزارهای ارتباطی استفاده می کنند، از این رو با ورود گردشگران نوروزی، پیش بینی افزایش حجم ترافیک ارتباطی در روزهای آغازین سال و استفاده چند برابری مردم از وسایل ارتباطی از جمله اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت امری بدیهی است.

 سرپرست و عضو هیات امنای اپراتور تلفن همراه کیش تاکید کرد: سیاست این اپراتور در راستای تامین نیازهای کیشوندان و گردشگران درخصوص فراهم شدن زیرساخت های مناسب برای بهره مندی از اینترنت پایدار، ارسال و دریافت موفق پیام کوتاه، مکالمه با کیفیت تلفن ثابت و تلفن همراه و نیز پاسخگویی شبانه روزی اپراتور های ارائه دهنده خدمات ارتباطی در جزیره کیش است.

عزیزی تاکید کرد: در راستای پاسخگویی به مشترکین اپراتور های تلفن همراه و همچنین ثبت درخواست رفع مشکلات ارتباطی در اپراتور تله کیش شماره 0764411، همراه اول شماره 9990 و برای مشترکین سایر اپراتورها شماره09129990، اپراتور ایرانسل شماره 700 و شماره 09377000000 برای مشترکین سایر اپراتورها در نظر گرفته شده است.

وی ­ادامه داد: برای مشترکین اپراتور تلفن همراه رایتل، شماره200 و برای مشترکین سایر اپراتورها شماره 09202000000 به عنوان کانال‌های ارتباطی مردم جهت پاسخگوئی و پیگیری مشکلات تعیین شده است.

سرپرست ­اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: سامانه تلفنی 195و پایگاه اینترنتیcra.ir.195 نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین در ایام نوروز و سایر مقاطع سال فعال است.

عزیزی افزود: اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ارائه زیرساخت های مناسب به اپراتورهای تلفن همراه، با احتساب 5 سایت تجمیعی مخابراتی که در مناطق نوبنیاد 2 و 3، مهستان، فاز 4 صدف و میدان خارک در سال 1401 افتتاح شد؛ در حال حاضر تعداد 39 سایت تجمیعی مخابراتی ماکرو در جزیره کیش و یک سایت تلفن همراه در جزیره هندورابی نیز جهت بهره برداری اپراتور های ارتباطی فعال در جزیره کیش اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: عملیات بهینه سازی تابلو برق های ورودی، نصب سیستم اعلام حریق، نصب چراغ های فوتوسل جدید، نصب درب های جدید با قابلیت افزایش امنیت و گردش هوای مناسب و همچنین بهینه سازی سایت ها و... با حمایت و همکاری معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان در حال انجام می باشد.

سرپرست اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون تنها مرکز اصلی ورودی ارتباطات دیتا به جزیره کیش مرکز مخابراتی شهدای گمنام است که با توجه به بهره برداری از فیبر پشتیبان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته، لزوم ایجاد مرکز پشتیبان (پروتکشن) در جزیره کیش همانند سایر نقاط کشور در راستای پایداری ارتباطات اصلی بیش از پیش مورد نیاز است.

وی تاکیدکرد: انتظار می رود اداره مخابرات استان هرمزگان با تسریع در تحویل ساختمان مرکز صدف به شرکت ارتباطات زیرساخت، امکان ایجاد مرکز پشتیبان در جزیره کیش را در هنگام بروز قطعی در یکی از دو مسیر یا سایر حوادث غیر مترقبه فراهم سازد؛ تا در حوزه ارتباطات ورودی، شاهد خللی در ارائه خدمات ثابت و سیار به مشترکین جزیره کیش نباشیم.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو