حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در نشست شورای اداری منطقه آزاد انزلی:

مناطق آزاد از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور است

امام جمعه موقت تهران، در نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: امروز ایران برای افزایش اقتدار خود نیازمند گام های بلند و موثر در عرصه های اقتصادی است لذا باید برای تغییر و تحول در شاخص‌ها کلان اقتصادی کشور ایران از ظرفیت‌هایی نظیر مناطق آزاد بهره‌ لازم‌را گرفت.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد اضافه کرد: ایران به‌علت دسترسی به‌آبهای آزاد و منابع دریایی در شمال و جنوب ذخایر عظیمی در اختیار دارد و توانسته در تربیت نیروی انسانی، توسعه علم، تبدیل دانش به فناوری، تجاری سازی علم و شرکت های دانش بنیان اقدامات قابل توجهی داشته باشد که ظرفیت‌های زیرساختی اقتصادی کشور را در دهه‌های گذشته به صورت معناداری ارتقا داده‌ است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: برای رشد اقتصاد ملی، افزایش درآمد سرانه و مهار تورم باید از ظرفیت های در اختیار به درستی استفاده شود، محور های مهمی که قطعاً می‌تواند در خلق ثروت و استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد‌.

وی با اشاره به ظرفیت های بندر کاسپین و انزلی گفت: با بهره برداری هر یک اسکله آبراهی بر آبراهه های کشور اضافه می‌شود و فرصتی برای صادرات واردات کالا در کشور فراهم می گردد. از این زاویه منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه‌ای دارد که در سفر هیئت روسی به گیلان نیز که با نگاه سرمایه گذاری در خط ریلی انزلی- آستارا صورت می‌گیرد( راه ارتباطی ایران با اوراسیا هموار می‌شود) کار بسیار بزرگی در حال انجام است.

امام جمعه موقت تهران، این اتصال را شاهراه بزرگی برای افزایش ظرفیت ایران برای انتقال کالا از کریدور شمال جنوب و فراهم کردن فرصتی برای مبادلات تجاری اقتصادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در این دوران که کشور سخت به فعالیت های اقتصادی، رشد اشتغال و افزایش درآمد سرانه نیاز داریم باید مسئولان استان گیلان همتی برای تسریع در انجام این پتانسیل را فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه گفت: اگر گره راه آهن و مشکلات توسعه ای این منطقه برطرف شود تاثیر اثرگدارتری در اقتصاد خواهد داشت.

عیسی فرهادی ادامه داد: در صورتیکه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت خود را با الحاق پهنه های صنعتی و فرودگاه اعلام کند می‌تواند این منطقه را از بن‌بست موجود برهاند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو