بازدید میدانی «گروسی» از روند اجرای پروژه های کشاورزی در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، از پروژه های در دست اجرای کشاورزی بخش خصوصی و زیرساخت های حوزه کشاورزی منطقه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حسین گروسی به اتفاق ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت ضمن بازدید از زیرساخت های حوزه کشاورزی در دشت زیدون شهرستان ماکو و دشت یارآغلی واقع در شهرستان پلدشت از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه های کشاورزی بخش خصوصی در این منطقه قرار گرفت.

شایان ذکر است: وجود 10 سد با ظرفیت آبی 420 میلیون مترمکعب، رودخانه های پرآب در کنار رود بزرگ ارسآب  و دارا بودن حدود 98 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 32 هزار هکتار شبکه آبیاری تحت فشار در منطقه آزاد ماکو از جمله پتانسیل های این منطقه برای توسعه فعالیت های کشاورزی محسوب می شود.

تولید سالانه 260 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی، شیلات و عسل طبیعی در منطقه آزاد ماکو و همچنین آمادگی اراضی پایاب سدهای منطقه آزاد ماکو جهت واگذاری به سرمایه گذاری شرکت های کشت و صنعت، احداث واحدهای گلخانه ای و دامداری‌های بزرگ و صنعتی بهمراه صنایع وابسته، ظرفیت عظیمی در راه اندازی صنایع فرآوری، تبدیلی و بسته بندی است که چرخه تولید را تکمیل و موجب افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه می شود. همچنین، تولید و صادرات شاه‌میگو و آبزیان با استفاده از ظرفیت رودخانه ارس، رتبه نخست تولید آبزیان بین شهرهای غیر ساحلی کشور را به این منطقه اختصاص داده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :