سرویس‌دهی خط کانتینری چابهار به شرق دور، هر دو هفته یکبار

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علی‌رغم افزایش چشمگیر عملیات حمل بار از سوی گروه کشتیرانی در سال گذشته، امسال نیز رکورد سال قبل در بخش حمل کانتینری شکسته خواهد شد، گفت: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت.

به گزارش فرینا به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان مجید سجده با اعلام اینکه شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امسال نیز در تداوم رویکرد ارزش آفرینی سال قبل رکورد حمل کانتینر را شکسته است، تصریح کرد: برآورد ما در بخش حمل بار کانتینری آن است که تا پایان سال جاری رکورد سال قبل خود را در عملیات حمل کانتینر به مقدار 15 درصد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال راه اندازی خطوط جدید حمل بار کانتینری به بنادر مختلف هستیم، به ورود نخستین شناور کانتینری این شرکت با ظرفیت 6500 TEU کانتینر به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: ایجاد خط منظم کانتینری از/به چابهار ـ شرق دور، دستاوردی ملی برای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به خصوص حمل‌و‌نقل کانتینری این گروه است.

کاپیتان سجده درخصوص فعالیت این خط منظم کانتینری تصریح کرد: از این پس هر دو هفته یکبار کشتی‌های کانتینری با ظرفیت بالا به صورت مستقیم از خاور دور به بندر چابهار تردد خواهند داشت و این اقدام استمرار می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه راه اندازی خط کانتینری به بندر چابهار، همکاری خوبی با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در زمینه توسعه ترانزیت و رونق کریدور شمال ـ جنوب توفیقات بیشتری نصیب گروه کشتیرانی شود.

مدیرعامل شرکت حمل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهارات خود با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی‌های بزرگتر کانتینری این شرکت با ظرفیت 14 هزار و 500 تی‌ای یو به دلیل امکانات محدود بندر چابهار، امکان پهلوگیری در این بندر را ندارند، افزود: در صورت نصب گنتری کرین‌ها در بندر چابهار این محدودیت نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی در عین حال تأکید کرد: مهم‌ترین عوامل برای توسعه ترانزیت از بندر چابهار، توسعه پسکرانه این بندر در بخش‌های مختلف جاده‌ای و ریلی است.

سجده در پایان اظهارات خود از دیگر موانع عدم توسعه ترانزیت از بندر چابهار به بالا بودن کرایۀ حمل زمینی از این بندر اشاره کرد و گفت: حمل جاده‌ای کانتینر از این بندر به اصطلاح دو‌سر بار نیست؛ اما اگر کانتینر‌ها دوسر بار شوند مطمئناً امکان توسعه فعالیت‌ها بیش از پیش وجود دارد و بندر چابهار می‌تواند شانه به شانه بندر عباس توسعه یابد. البته ترانزیت منطقه از چند مسیر در حال رخ دادن است. از سمت شرق پاکستان بسیار فعال است، بندر کراچی و گوادر زیرساخت‌های بسیار مناسبی را فراهم کرده اند. از سوی دیگر بندر ام القصر عراق در حال توسعه است که در این میان بندر چابهار می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید و بر این اساس در صورتیکه پسکرانه، خط راه آهن و جاده توسعه یابد مطمئناً بندر چابهار بیش از این فعال خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو