بازدید «حجت الله عبدالملکی» از روند تکمیل جاده لجستیک منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65437
ساعت 12:00 پنج‌شنبه 3 آذر 1401
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادی در ادامه بازدیدهای خود از منطقه آزاد ماکو با حضور در شهرک صنایع سبک و پروژه احداث جاده لجستیک، تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو ـ بازرگان به بزرگراه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن بازدید از این پروژه ها بر تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام زیرساختی و عمرانی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این بازدید گفت: برای تسهیل و تسریع در حمل و نقل بین المللی، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات، تردد کامیون ها ، سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی اقدام به توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو ـ بازرگان و احداث تقاطع غیر همسطح جاده لجستیک با اعتیاری بالغ بر یک هزار و 725 میلیارد ریال می نماید.

حسین گروسی افزود:‌ در این پروژه 10 کیلومتر ، باند دوم محور کمربندی ماکو ، با 110 هزار مترمکعب خاکبرداری و 112 هزار مترمکعب خاکریزی با 21 دهانه 2 متری،‌ 7 دهانه 3متری 6دهانه 4 متری، یک دهانه 5 متری و یک دهانه 8 متری با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اعتباری بالغ بر 1050 میلیارد ریال احداث می شود.

گروسي با بیان اینکه یک عدد دور برگردان در تقاطع غیر همسطح سه راهی لجستیک در کیلومتر 3 نیز احداث خواهد شد اظهار داشت:  2 کیلومتر تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و راه های ارتباطی آن از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار اولیه 675 میلیارد ریال احداث می شود.

در این پروژه، تکمیل باند دوم لجستیک به طول 400 متر ، احداث ‌باند های کاهش سرعت و افزایش سرعت و نیز 58 هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام خواهد شد که این پروژه نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ـ موسسه عاشورا اجرا می نمایند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو