عبدالملکی: سازوکار سوخت رسانی به کشتی ها را تا پایان سال عملیاتی می کنیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65418
ساعت 11:19 يکشنبه 13 آذر 1401
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بنا داریم تا پایان سال جاری فرآیند و سازوکار بانکرینگ (عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا) را در منطقه تنگه هرمز عملیاتی و راه اندازی کنیم.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه (13 آذرماه) در حاشیه بازدید از شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم در جمع خبرنگاران افزود: صنعت بانکرینگ (Bunkering) (اصطلاحی است که برای عملیات سوخت رسانی به کشتی ها و سایر شناورها در دریا بکار می رود) یکی از صنعت های سودآور در اقتصاد دریا است که ما در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد توجه ویژه ای به این اقتصاد داریم.

عبدالملکی گفت: بنا داریم به فضل الهی تلاش کنیم به همت همه سهامدارانی که کار بانکرینگ را در این شرکت انجام می دهند تا پایان امسال بتوانیم فرایند بانکرینگ را راه اندازی کنیم تا کشتی های که در منطقه تنگه هرمز و کشورهای همجوار رفت و آمد دارند، خدمات بانکرینگ را در منطقه آزاد قشم و آب های بین المللی مشرف به آن انجام دهند تا بخشی از این بازار چندین میلیارد دلاری را جذب و منابع آن را عاید کشور و منطقه آزاد قشم کنیم.

«حجت الله عبدالملکی»، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در ششمین سفر کاری خود به مناطق آزاد کشور، روز یکشنبه (13 آذرماه) به جزیره قشم سفر کرد.
 

گالری تصاویر

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو